کد خبر: ۲۶۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
این ترس و اضطراب شامل اضطراب مرگ هم می شود. بیشتر افراد از ترس مرگ خود یا اطرافیانشان رنج می برند و این استرس ها به شدت روی کیفیت زندگی افراد تاثیر منفی گذاشته و آگاهی های غلط و اخبار ترسناک برخی رسانه ها به میزان این اضطراب دامن زده است
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>محبت و تقویت روحیه فرد بیمار مبتلا به کرونا چه با تماس تلفنی و چه حتی واردشدن در فضایی که او بتواند شما را ببیند به عنوان افراد خانواده دور یا نزدیک را باید در نظر داشته باشیم و از این طریق به تسریع در بهبودی او کمک نماییم.

اما قراردادن بیمار در انزوا و بی محبتی به او یک اقدام خشونت آمیز است چرا که او خود هم درد و هم استرس مواجهه با مرگ را بیش از بقیه حس می‌کند بنابراین اگرچه ارتباط فیزیکی و حفظ شخص بیمار در منزل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است، اما بیش از هر زمان دیگر به محبت و تقویت روحیه نیاز دارد.

او در ارتباط با کرونا و درمان اضطراب ناشی از آن گفت: بیش از سه ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و در این دوران، مردم در بخش‌های مختلف تحت تأثیر این ویروس مرموز و خطرناک قرار گرفته اند.

احمدی اظهارداشت: به دلیل جان باختن تعداد زیادی از افراد و عوارض جسمانی این بیماری و وخیم شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی، سطح اضطراب و افسردگی اقشار مختلف مردم به میزان زیادی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: آمارها و مطالعات داخل و خارج کشور نشان می دهد در سال جاری اختلالات روانی ۲.۵ تا سه برابر افزایش پیدا کرده است و چون ویروس کرونا ماهیت ناشناخته و مبهمی دارد و هنوز درمان مشخصی ندارد این میزان اضطراب و استرس طبیعی است.

این روانشناس در ادامه گفت: این ترس و اضطراب شامل اضطراب مرگ هم می شود. بیشتر افراد از ترس مرگ خود یا اطرافیانشان رنج می برند و این استرس ها به شدت روی کیفیت زندگی افراد تاثیر منفی گذاشته و آگاهی های غلط و اخبار ترسناک برخی رسانه ها به میزان این اضطراب دامن زده است.

احمدی افزود: آنچه اکنون مهم و ضروری به نظر می رسد شناسایی وضعیت سلامت روان در اقشار مختلف جامعه و تهیه پروتکل های درمانی و آموزش تکنیک های آرام سازی به افراد جامعه برای توانمند سازی و اقدامات روان شناختی در جهت مبارزه با بیماری کرونا است.


او یادآور شد که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین تکنیک ها برای کاهش اضطراب تقویت ارتباط افراد با خالق خود از طریق نماز، دعا و مراقبه است که باید از طریق مشاوران و روانشناسان برای آرام سازی و رهایی از استرس افراد تجویز شود.

او گفت: همچنین تقویت جو عاطفی و حمایتی خانواده نیز می تواند بسیاری از اثرات و آسیب های روانی کرونا را کاهش دهد و به وسیله آموزش از طریق فضای مجازی، کارگاه‌های آنلاین و سمینارهای آموزشی می توان به این هدف مهم دست پیدا کرد.

وی افزود: سایر بستگان باید خانواده فرد بیمار یا فرد متوفی را نیز درک کنند و برای خود و خانواده شخص متوفی روحیه بخشی و تنها نبودن را القا کنند اما حضور فیزیکی شان بیشتر در فضای باز و با رعایت فاصله فیزیکی باشد تا غم و اندوه دیگری را رقم‌ نزنند و از حضور در منزل شخص متوفی و با تراکم جمعیت زیاد خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.ایرنا 


روانشناس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: