کد خبر: ۲۶۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
هنوز به هیچ استانی مجوز برگزاری آزمون حضوری در شرایط کرونا داده نشده است، حتی اگر آزمون‌ها دو ماه به تاخیر بیفتد
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>حسین خنیفر کم و کیف برگزاری آزمون‌های دانشگاه فرهنگیان در روزهای کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین: حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، درباره کم و کیف برگزاری آزمون در دانشگاه پودمانی این دانشگاه گفت: بر اساس گزارشات ستاد ملی کرونا از هفته گذشته اعلام شد که 25 استان کشور در وضعیت سفید و 6 یا 7 استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

او تاکید کرد: نحوه برگزاری آزمون به کمیته‌های استانی مربوط است. به عبارت دیگر دانشگاه فرهنگیان هیچ یک از استان‌ها مجبور به برگزاری امتحان به شکل حضوری نکرده است بلکه کمیته‌های استانی بر اساس شرایط موجود به تصمیم‌گیری درباره نحوه برگزاری آزمون می‌پردازند.

حسین خنیفر افزود: برای اخذ آزمون شرایط متعدد همچون استفاده از ظرفیت شبکه شاد، استفاده از شبکه ایتا، دیگر شبکه‌های رایانه‌ای و ... وجود دارد و هرگونه برگزاری آزمون در استان‌هایی با وضعیت قرمز ممنوع است. برای مثال اگر از امشب هر استانی وضعیتش قرمز اعلام شود، طبیعتا برگزاری آزمون آن نیز غیرحضوری برگزار و از هر گونه تجمعی جلوگیری می‌شود.

او اظهار کرد: هنوز به هیچ استانی مجوز برگزاری آزمون حضوری در شرایط کرونا داده نشده است، حتی اگر آزمون‌ها دو ماه به تاخیر بیفتد.

خنیفر افزود: هرگونه برگزاری آزمون در شهرهای قرمز تخلف محسوب می‌شود.

به گفته او  در شرایط موجود آزمون‌ها از حضوری به غیرحضوری و مجازی تغییر می‌کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه 30-40 نوع آزمون غیر حضوری می‌توان برگزار کرد، گفت: هیچ محدودیتی در برگزاری آزمون‌ها وجود ندارد. برای مثال یک استان می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی همچون ایتا، سرویس‌های یارانه‌ای داخلی و .... برگزار می‌شود. هرچند امکان حذف امتحان وجود ندارد، اما تاخیر و تبدیل در آزمون وجود دارد.

20 هزار ردیف جذب برای دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان از 20 هزار ردیف جذب برای سال جدید خبر داد و افزود: 20 هزار نفر دیگر هم به شکل کارآموز جذب می‌شوند و در ردیف پیوسته از طریق سازمان امور استخدامی با همت آموزش و پرورش و مسئولان امر قرار می‌گیرند.

خنیفر در پایان تصریح کرد: جذب نیرو برای جوانانی که خواستار فعالیت در شغل معلمی هستند امیدبخش است.برنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: