کد خبر: ۲۶۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
تلاش ما در کمیته تخصصی که به منظور همسان‌سازی حقوق هر دو هفته یک بار و با حضور تعدادی از بازنشستگان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران صندوق بازنشستگی برگزار می‌شود، ایجاد تناسب بین حقوق شاغلان و بازنشستگان است
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص۲۸۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حق عائله‌مندی و بیمه تکمیلی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، اکبر افتخاری گفت: ما به دنبال ارتقای سطح کیفیت زندگی بازنشستگان عزیز هستیم و با وجود اینکه مهم‌ترین بُعد آن، بعد اقتصادی و افزایش حقوق‌هاست، اما باید در جهت تقویت سایر ابعاد کیفیت زندگی از جمله حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت نیز برنامه ریزی و تلاش کرد.

افتخاری افزود: تلاش ما در کمیته تخصصی که به منظور همسان‌سازی حقوق هر دو هفته یک بار و با حضور تعدادی از بازنشستگان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران صندوق بازنشستگی برگزار می‌شود، ایجاد تناسب بین حقوق شاغلان و بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: هدف ما حرکت در قالب یک برنامه مشخص و منسجم و گام به گام است تا پس از طی شدن هر مرحله به نتیجه‌ای اثربخش برسیم. در این زمینه صندوق دو راهبرد، افزایش مستقیم قدرت خرید (افزایش حقوق) و افزایش غیرمستقیم به معنی تقویت قدرت خرید، را در دستور کار دارد و هر دو را در کنار هم پیش می‌برد.


وی با بیان اینکه ارائه خدمات تخفیف دار و قسطی کردن کالا و خدمات به معنای هزینه کمتر برای خرید است، گفت: علاوه بر اصلاح و ساماندهی شرکت‌های تابعه، حذف شرکت‌های کاغذی و زیان ده و افزایش سودآوری شرکتها، باید خدمات و کالای تولیدی شرکت‌های موجود را در سبد زندگی بازنشستگان بیاوریم که این برنامه گام به گام در حال اجرا است.

افتخاری در خصوص دریافت اعتبار و تأمین منابع برای بهبود خدمات صندوق بازنشستگی نیز گفت: امسال علاوه بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار همسان سازی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و اولاد و ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی درمان از دولت و سازمان برنامه اعتبار دریافت کردیم که همه این‌ها یک وظیفه بوده و منتی هم بر گردن کسی نیست.

وی سهام داری و سرمایه گذاری بازنشستگان در بورس را یک روش برای حفظ سرمایه و تقویت آن برشمرد و گفت: در گذشته ۳۵۰۰ سهم بیمه ملت برای ۱۳۰ هزار نفر بازنشسته به قیمت ۲۰۷ تومان خریداری شد که اکنون این سهم ارزشی بیش از ۲۷۰۰ تومان دارد و این سرمایه را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است. همین شرایط درباره طرح‌های ارائه تسهیلات خرید برای سهام ETF صندوق مالی یکم و صندوق مدیریت «ثروت» صندوق بازنشستگی نیز قابل اجرا است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز با تأکید بر اینکه جلسات متعددی با کانون‌های بازنشستگی یا بازنشستگان مراجعه کننده تاکنون برگزار شده است، گفت: در صندوق به روی همه کانون‌ها و بازنشستگان باز است و ما پذیرای دغدغه‌ها و نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم و این یک وظیفه است.

محمود مرتضایی فرد تصریح کرد: خدمات حوزه فرهنگی و رفاهی و امضای تفاهم نامه با تعدادی از نهاد‌ها و ارگان‌ها برای ارائه خدمات و کالا و تامین بخشی از نیاز‌های عزیزان بازنشسته و توجه به منزلت و جایگاه بازنشستگان از اولویت‌های صندوق بازنشستگی است که براساس برنامه در حال عملیاتی شدن است.

وی پرداخت وام ازدواج فرزندان براساس اولویت‌ها، افزایش سقف وام ضروری، تعریف سبد کالای مناسب، اصلاح و بهبود فرآیند‌های بیمه تکمیلی، فعال شدن تور‌های یک روزه به خصوص با ماهیت سلامت و آب درمانی، توجه به بیماری‌های خاص و بازنشستگان نیازمند، کمک به بیماران کرونایی که به مرکز تماس صندوق اعلام وضعیت کرده بودند، برگزاری نشست‌های متعدد با کانون‌ها و ایجاد بستر ارتباطی در این زمینه را از جمله اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد.

در این نشست، اعضای کانون بازنشستگان سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان انتظارات و دغدغه‌های بازنشستگان این نهاد و جامعه بازنشستگی پرداختند که از جمله آن می‌توان به لزوم چاره جویی برای قانونی شدن فعالیت کانون‌های بازنشستگی و برگزاری انتخابات آن‌ها، بهبود خدمات شرکت بیمه تکمیلی درمان به ویژه پرداخت به موقع هزینه‌ها و کاهش فرآیند‌های پیگیری، اشتغال فرزندان بازنشسته، فروش سهام شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی به بازنشستگان، پیگیری ضمانت بازنشستگان برای دریافت وام از بانک ها، تور‌های مسافرتی، افزایش سن بازنشستگی، توزیع سبد کالا، ضرورت توجه به بازنشستگان راه آهن، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و الزام دستگاه‌ها به ارائه خدمات نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان اشاره کرد.
 صندوق بازنشستگی کشوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: