کد خبر: ۲۶۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

به گزارش شفاآنلاین، سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


معاون وزیر بهداشت گفت: روزانه ۱۶۰ هزار نفر در دنیا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند که این آمار ۶۰ درصد کل مبتلایان در یک ماه اخیر است. این نشان می‌دهد که ابتلا به این بیماری روند افزایشی در کل دنیا دارد. نقش مردم در محدود کردن و مهار این بیماری، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و به خصوص استفاده از ماسک برای همه مردم است.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک در همه شهرها با وضعیت قرمز و وضعیت هشدار اجباری است. از مردم می‌خواهیم از تجمع‌ها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا بتوانیم به کمک هم، زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: