کد خبر: ۲۶۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
کسانی که کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته باید از طریق اسکن نسبت به سلامت ریه خود اطمینان حاصل کنند تا در صورت وجود مشکلات ریوی از آن آگاهی پیدا کنند و تحت درمان قرار گیرند
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص ریه به بیان نکاتی در خصوص عوارض ریوی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین: اقدامات لازم برای مقابله با عوارض ریوی کروناحمید سهراب پور  در خصوص عوارض ریوی ناشی از ابتلا به کرونا بعد از بهبودی گفت: ماندگاری عوارض ریوی بیماری کرونا و همچنین میزان آن تا حد زیادی به شدت بیماری بستگی دارد؛ اگر افراد به نوع خفیف کووید ۱۹ مبتلا شوند معمولا بعد از بهبودی با عوارض ریوی خاصی مواجه نمی‌شوند، اما مبتلایانی که درگیری ریوی در آن‌ها شدید بوده است، احتمالا بعد از درمان هم دچار مشکلات ریوی می‌شوند.

وی ضمن اشاره با اینکه آن دسته از بهبود یافتگان کرونا که دچار عوارض ریوی دراز مدت می‌شوند، حتما باید تحت نظر پزشک قرار گیرند، ادامه داد: کسانی که کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته باید از طریق اسکن نسبت به سلامت ریه خود اطمینان حاصل کنند تا در صورت وجود مشکلات ریوی از آن آگاهی پیدا کنند و تحت درمان قرار گیرند.

این متخصص ریه در خصوص امکان ابتلا بهبودیافتگان کرونا به سایر بیماری‌ها از جمله سرطان بیان کرد: از آنجایی که کرونا یک بیماری جدید است و ابعاد ناشناخته‌ای دارد و فقط حدود ۵ ماه است که با آن مواجه شده ایم، اظهارنظر در این خصوص که عوارض آن موجب ابتلا به سایر بیماری‌ها می‌شود یا نه خیلی زود است.

سهراب پور ضمن اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های ماندگاری عوارض ریوی کرونا در بهبودیافتگان داشتن تنگی نفس است و این افراد با انجام هر فعالیت مختصری دچار این مشکل می‌شوند، افزود:  معمولا افراد ۶۰ سال به بالا دچار مشکلات ریوی درازمدت پس از درمان کووید ۱۹ می‌شوند و کمتر اتفاق می‌افتد که جوانان با این عوارض رو به رو شوند.


وی اظهار کرد: افرادی که بیماری‌های زمنیه‌ای دارند و دخانیات مصرف می‌کنند، درمعرض خطر هستند، اما اینکه آن‌ها بیشتر از سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند یا نه هنوز مشخص نیست.

این متخصص ریه ضمن تاکید براینکه مصرف دخانیات برای همه افراد از جمله افراد سالم هم خطرناک است، متذکر شد: بهتر است بهبودیافتگان کرونا از مصرف سیگار و دخانیات خود داری کنند.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: