کد خبر: ۲۶۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
اتحادیه اروپا:
واشنگتن در اوایل ماه مه (خرداد) مجوز اضطراری از داروی رمدسیویر را که ابتدا برای درمان بیماری ابولا مورد استفاده می‌شد، صادر کرد
شفاآنلاین>سلامت>کمیسیون اروپا بازوی اجرایی اتحادیه اروپامجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان بیماری کرونا را صادر کرد.

به گزارش شفاآنلاین، استلا کیاریاکیدس کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: مجوز امروز برای استفاده از اولین داروی درمان کرونا گامی مهم در پیشبرد مبارزه با این ویروس است.

وی افزود: ما این مجوز را کمتر از یک ماه پس از ارائه درخواست اعطا می کنیم و این اقدام عزم اتحادیه اروپا برای واکنش سریع در هر زمان را که دسترسی به درمان های جدید مطرح شود، نشان می‌دهد.

حداقل دو مطالعه مهم در ایالات متحده نشان می دهد که داروی رمدسیویر می تواند مدت اقامت در بیمارستان برای بیماران کرونایی را کاهش دهد.

واشنگتن در اوایل ماه مه (خرداد) مجوز اضطراری از داروی رمدسیویر را که ابتدا برای درمان بیماری ابولا مورد استفاده می‌شد، صادر کرد.

همچنین پیش‌تر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید گفته بود؛ این دارو تأثیر مثبت چشم‌گیری در کاهش زمان بهبودی بیماران مبتلا  به کرونا دارد.


به نوشته ان‌بی‌سی، مطالعات نشان می‌دهد بیماران بستری شده که رمدسیویر دریافت کرده‌اند به طور متوسط در ۱۱ روز از بیمارستان مرخص شده‌اند، آن هم در حالی که زمان برای بیمارانی که مُسّکن مصرف می‌کنند، ۱۵ روز است.

در کنار آمریکا و اروپا چندین کشور آسیایی از جمله ژاپن و کره جنوبی نیز مجوز استفاده از این دارو را صادر کرده اند.خبرگزاری فرانسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: