کد خبر: ۲۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
جلوگیری از واردات گوشت از این کشورها نشان می دهد که پایتخت چین نگرانی های فراوانی درباره کیفیت گوشت وارداتی دارد و می خواهد از منابع آلودگی به هر شکلی جلوگیری به عمل آورد
شفاآنلاین>سلامت>اداره کل گمرک چین از توقف واردات گوشت برای جلوگیری از ابتلای خوشه ای به ویروس کرونا خبر داد همزمان شبکه های اجتماعی چین از تعطیلی یک فروشگاه بزرگ در پایتخت این کشور برای مقابله با ابتلای خوشه ای کرونا و آزمایش همه کارکنان و مشتریان آن گزارش کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، از پایان ماه گذشته میلادی واردات گوشت از کشورهای برزیل، آرژانتین،‌آلمان، هلند و کانادا به دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کرونا متوقف شده است.

این تعلیق در شرایطی است که سه هفته قبل در بازار گوشت شین فادی در شهر پکن مواردی از ابتلا به کرونا پس از ۵۵ روز گزارش شد در آن زمان اعلام شد که فراورده های گوشت و ماهی باعث این آلودگی شده است.

جلوگیری از واردات گوشت از این کشورها نشان می دهد که پایتخت چین نگرانی های فراوانی درباره کیفیت گوشت وارداتی دارد و می خواهد از منابع آلودگی به هر شکلی جلوگیری به عمل آورد.


چین سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۶ میلیون تن گوشت عمدتا از برزیل و کشورهای اروپایی وارد کرد اما ابتلای شماری از کارکنان شرکت های فراوری گوشت بخصوص در برزیل به کرونا در تصمیم دولت چین برای تعلیق واردات تاثیرگذار بوده است.

در خبری دیگر اما پلیس و نهادهای بهداشتی چین یک فروشگاه بسیار بزرگ «شی جینشان» در شمال غرب پکن را محاصره و از ورود و خروج همه افراد و کارکنان مشتریان جلوگیری کردند.

بنا به گزارش های تصویری، فرد مبتلا یک زن است که پس از آگاهی از ابتلای به کرونا هراسان در داخل فروشگاه فریاد می کشید و این باعث تعجب و البته هراس دیگران نیز شده بود.

همچنین عکس ها و تصاویری از صف های بسیار طولانی در سراسر فروشگاه به چشم می خورد که مربوط به مشتریان و کارکنان کل فروشگاه است که باید همگی تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند.

بر اساس دستور مراکز کنترل و پیشگیری بیماری هیچکس مجاز به ورود به فروشگاه مذکور که «واندا پلازا» نامیده و از فروشگاه های زنجیره ای بنام چین محسوب می شود را ندارد.

ویدیو کلیپ های زیادی از این رویداد در میان شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود و نشان می دهد که زن فریاد کنان می گوید آزمایش کرونا وی مثبت اعلام شده است و مردم با نگرانی و ترس از کنار وی عبور می کنند. او سپس روی زمین می نشیند و شروع به گریه کردن می کند.

صاحب رستورانی که این زن در آنجا غذا می خورده است گفت: او برای صرف ناهار آمده بود که ناگهان تلفنی به او خبر دادند نتیجه آزمایش کرونا وی مثبت بوده است.

این زن  با نام خانوادگی «شیه» بی درنگ توسط ماموران بهداشت به یک بیمارستان برای تشخیص کرونا انتقال یافت و همه کسانی که با او در ارتباط بودند ، قرنطینه شده اند.

امروز جمعه با افزوده شدن ۲ نفر دیگر به کرونایی ها پکن شمار کل مبتلایان در ۳ هفته گذشته در این شهر به ۳۳۱ نفر رسید.

هواپیمای شبیه سازی تایوان برای سفر در همه گیری کرونا

 هزاران نفر از مردم بخصوص آنهایی که علاقه فراوانی به سفر در جریان همه گیری کرونا دارند از ابتکار تایوان استقبال کرده و برای ورود به فرودگاه و هواپیماهای ساختگی اسم نویسی کرده اند.

افراد در جریان این برنامه شبیه سازی شده که برای خاموش کردن عطش آنها برای گردشگری و سفر در دوران شیوع کرونا است وارد فرودگاه می شوند و از بخش کنترل گذرنامه و بازرسی امنیتی عبور می کنند.

آنهایی که از این مرحله عبور می کنند سپس برای سفر وارد هواپیماهای شبیه سازی و ساختگی می شوند و مهمانداران برنامه سفر را برای آنها تشریح می کنند.

همه افرادی که در این برنامه ثبت نام کرده اند این مراحل را سپری می کنند اما اصلی ترین نکته ماجرا اینجاست که آنها هرگز موفق به ترک تایوان برای سفر به کشور دیگری در این برنامه ابتکاری شبیه سازی نمی شوند.

کسانی که تشنه سفر بخصوص در ایام شیوع کرونا هستند، این ابتکار را یک تجربه بسیار جالب توصیف کرده و گفته اند که توانستند وارد فرودگاه «سون شان» در تایوان شوند و از کنترل گذرنامه و بازرسی ایمنی عبور کنند و به هواپیما سوار شدند ولی هرگز تایوان را ترک نکردند.

گزارش رسانه های تایوانی حاکی است که برای شرکت در این برنامه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند اما روزانه دهها نفر در آن مشارکت دارند و قرار است در هفته های آینده پروازهای ساختگی و شبیه سازی بیشتری برای این برنامه ابداعی اختصاص داده شود.

«هسیا چون» شهروند ۳۸ ساله تایوانی که پسرش را نیز برای شرکت در این برنامه همراه آورده بود گفت: اقدام جالبی بود واقعا علاقه زیادی به سفر حتی در این شرایط دارم ولی نمی توانم چنین کاری انجام دهد و برای همین در این برنامه شرکت کردم.گلوبال تایمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: