کد خبر: ۲۶۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد قربانیان و بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده و تعداد مبتلایان در برخی از کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است
 شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورهای درگیر با شیوع کروناویروس تاکید کرد تا به جای مناقشه و درگیری به واقعیت‌های موجود در مورد این ویروس آگاهی داشته باشند و کنترل بیماری را بدست آورند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مایک رایان رئیس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: ضرورت دارد تا افراد از خواب بیدار شوند و واقعیت‌های موجود در مورد بیماری کووید-۱۹ را بپذیرند. اطلاعات موجود و شرایطی که در آن قرار داریم دروغ نیستند.

بیماری کووید-۱۹ از سال گذشته میلادی که برای اولین بار در چین مشاهده شد تقریبا همه کشورهای جهان را درگیر کرده است. در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۵۲۹ هزار نفر از آنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد قربانیان و بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده و تعداد مبتلایان در برخی از کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است.

رئیس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به وضعیت مشاهده شده در کشورهایی همچون برزیل و مکزیک که به رغم افزایش تعداد مبتلایان، محدودیت‌ها تاحدودی برداشته شده، هشدار داد: بسیاری از کشورها آنچه را که اطلاعات و شواهد در مورد این بیماری نشان می‌دهند، نادیده می‌گیرند.


به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: به جای قرنطینه کردن کل کشور می‌توان در حد امکان محدودیت‌ها را در مناطقی که احتمال انتقال بیماری پایین است تا حدودی لغو کرد و از طریق اقداماتی همچون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست‌ها و قرنطینه مبتلایان، شیوع ویروس را تحت کنترل داشت. اما در مناطقی که گسترش ویروس غیرقابل کنترل است لازم است اقدامات سختگیرانه‌تر اعمال شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: