کد خبر: ۲۶۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
به طور قطع طبیعی است که امکان جبران همه خسارت‌ها با بازگشایی مجدد سینماها بسیار دور از دسترس باشد اما به طور حتم امروز سینمای ایران در حوزه اکران و نمایش بیش از هر زمانی به حمایت‌های سازمان سینمایی نیاز دارد
شفاآنلاین>اجتماعی>طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی سالن‌های سینما از اول تیرماه با پذیرش 50 درصد ظرفیت پس از حدود 4 ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را دوباره آغاز می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین:بازگشایی سینماها در وضعیتی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار همه سینماها قرار گرفته و در حالیکه پذیرش بیش از 50 درصد ظرفیت سالن‌ها امکانپذیر نیست برای بسیاری از سینماگران و سینماداران این نگرانی را به همراه داشته که از میزان فروش فیلم‌ها به شدت کاسته شود و نه تنها بازگشت سرمایه برای فیلم‌ها غیرممکن شود بلکه سینماها نیز با مشکلات بیشتری در درآمدزایی خود مواجه شوند.

برای حل این مشکلات احتمالی و استقبال مخاطبان از فیلم‌های اکران شده در اولین روزهای بازگشایی سالن‌های سینما سازمان سینمایی تمهیداتی اندیشیده که با حفظ شرایط ایمن برای مخاطبان، شاهد کاهش مخاطب نباشیم.

در این وضعیت خاص قطعاً مدیران با سابقه سینماهای مختلف می‌توانند پیشنهادهای مناسبی برای جلب رضایت مخاطبان داشته باشند تا در حالیکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند، شرایط به نحوی فراهم شود که به مرور خسارت‌های وارد شده به سینماها جبران شود.


به طور قطع طبیعی است که امکان جبران همه خسارت‌ها با بازگشایی مجدد سینماها بسیار دور از دسترس باشد اما به طور حتم امروز سینمای ایران در حوزه اکران و نمایش بیش از هر زمانی به حمایت‌های سازمان سینمایی نیاز دارد.


بازگشایی سینماها و حمایت از سینمادارها و سینماگران

در گفت‌وگو با دو مدیر با سابقه دو سینمای پایتخت به بررسی شرایط مطرح شده برای بازگشایی سینماها و حفظ مسائل ایمنی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

باز بودن سینماها با وجود محدودیت‌ها بهتر از تعطیلی است

سپهر پهلوانی مدیر پردیس سینمایی ارگ اظهار داشت: وقتی فعالیت همه صنف‌های مختلف در کشور به شرایط عادی بازگشته و می‌بینیم تقریباً همه مشاغلی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند مشغول فعالیت خود هستند بسته بودن سینماها غیرمنطقی است. اگر در شرایطی بودیم که مشاغل مختلف نیز فعالیتشان متوقف بود، قطعاً به شخصه با باز شدن سینماها مخالف بودم.

پهلوانی درباره استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی در روزهای ابتدایی بازگشایی سینماها گفت: مردم غیر قابل پیش‌بینی هستند و می‌بینیم علی‌رغم خطری که وجود دارد در نقاط مختلف شهر مردم به راحتی تردد می‌کنند و حتی برای کارهای شاید غیر ضروری نیز به مکان‌های شلوغ می‌روند. به همین دلیل نمی‌‌توان گفت که مردم به خاطر ترس از کرونا به سینماها نخواهند رفت.

او افزود: به طور قطع ممکن است هفته‌های اول تعداد مخاطبان فیلم‌های سینمایی بسیار اندک باشد اما در نهایت در هفته‌های بعد 50 درصدی که از ظرفیت سالن‌ها تعیین شده پر می‌شود. سینماداران نیز موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند تا ترسی که برای برخی مخاطبان وجود دارد از بین برود و همه با خیال راحت در سینماها فیلم ببینند اما برخی کارها را واقعاً نمی‌توان انجام داد، به عنوان مثال مسئول سالن سینما نمی‌تواند به شخصی که در سالن سرفه می‌کند تذکر دهد که از سالن خارج شود.

مدیر پردیس سینمایی راگا در ادامه اظهار داشت: زمانی که درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی با جدیت مطرح شد بسیاری از خانواده‌ها با وجود اینکه از درجه‌بندی‌ها مطلع بودند به آن توجهی نمی‌کردند و همین وضعیت نیز درباره خطرات کرونا وجود دارد. قطعاً خانواده‌هایی هستند که رعایت نکات بهداشتی را چندان جدی نگرفته و برای دیدن فیلم به سینما بروند. در این بین پردیس‌های سینمایی که امکانات مختلف دارند با تعطیلی سینماها کمتر ضرر کرده‌اند اما سینماهایی که از امکانات دیگر برخوردار نیستند در این مدت هیچ درآمدی نداشته و شرایط بسیاری بدی دارند.

پهلوانی در پایان گفت: بازگشایی سینماها با 50 درصد ظرفیت قطعاً برای سینماداران به صرفه نیست و همه سینماها به نوعی به حمایت‌های سازمان سینمایی احتیاج دارند. تا امروز وعده‌هایی داده شده که چندان این وعده‌ها عملی نشده و متأسفانه فعلاً خبری از وام‌هایی که وعده داده شده نیست. بازگشایی سینماها با 50 درصد ظرفیت قطعاً با ضررهای مالی بسیاری همراه است اما بدون شک باز بودن سینماها خیلی بهتر از بسته بودنشان است.

کنار هم قرار گرفتن اعضای خانواده در سالن‌های سینما تصمیم درستی است

محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال  اظهار داشت: برنامه‌ریزی سازمان سینمایی در اکران فیلم‌هایی که قرار است پس از بازگشایی سینماها نمایش داده شوند بر این است که شرایطی ایجاد شود تا فیلم‌ها دچار ضرر اقتصادی نشوند و بتوانند با بیشترین فروش ممکن اکران خود را پشت سر بگذارند.

قنبری خاطرنشان کرد: نظر من بر این بود که فیلم‌های کمدی و اجتماعی با توجه به شرایط حاضر بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه قرار است فیلم‌های اکران نوروز، بر پرده نقره‌ای سینماها نمایش داده شوند فکر می‌کنم فیلم‌ها پتانسیل بالایی در جذب مخاطب داشته باشند و احتمالاً تابستان امسال بر خلاف بهار و نوروز سینماها وضعیت خوبی خواهند داشت.

او افزود: به نظرم تصمیمی منطقی برای خانواده‌ها در سینما گرفته شده، چراکه یک خانواده در یک خانه زندگی می‌کند و لزومی ندارد افراد خانواده را در سینما از هم جدا کنیم و البته عملاً نمی‌شد چنین کاری را انجام دهیم. فکر می‌کنم اگر مدیران و مسئولان سینماها پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند مشکلی برای مردم به وجود نمی‌آید و امیدوارم با استقبال خوب مردم خسارت‌هایی که در ماه‌های اخیر متوجه سینمای ما شده به حداقل برسد.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: