کد خبر: ۲۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 03
عفونت های ویروسی از شایع ترین علت های بیماری چشم هستند که به عنوان خطر جدی برای سلامتی چشم ها محسوب می شوند
شفاآنلاین>سلامت>عفونت‌های ویروسی از شایع‌ترین بیماری‌های چشم در فصل گرما است که با ترشح، سوزش و قرمزی چشم قابل شناسایی است.

به گزارش شفاآنلاین، صادق والایی متخصص چشم روز جمعه افزود: عفونت های چشمی از طریق ترشحات چشم باعث سوزش و ورم پلک ها، قرمزی چشم و پوست پلک شده و به شدت متورم می شود و خارج شدن ترشحات از چشم را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از بیماران ترشحات خونی در قسمت سفیدی چشم اتفاق می افتد که رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از شیوع عفونت های چشمی در افراد الزامی است زیرا این این عفوت ها به شدت واگیردار بوده و از فردی به فرد دیگر قابل انتقال و درمان با توجه به نوع ترشحات از سه هفته تا ۹ ماه نیز در صورت وخامت طول می کشد.

والایی ادامه داد: با توجه به خطرناک بودن عفونت های ویروسی چشم و احتمال از بین رفتن بینایی و بروز لکه های مدور بر روی سطح قرنیه در انواع شدید بهتر است به پزشک مراجعه شود و در درمان اولیه پزشک مصرف قطره های ضد ویروس و ضد التهاب، قرص های درمان کننده این عفونت ها و پماد های موضعی چشمی را تجویز و در بسیاری از موارد برای درمان مصرف قطره های اشک مصنوعی بدون ماده نگهدارنده را نیز توصیه می کند.

این متخصص چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از انواع بیماری های ویروسی، رعایت کردن اصول بهداشتی، استفاده از پارچه سفید بر روی بالش، ضد عفونی کردن و قرار دادن بالش در معرض نور خورشید، شست و شوی مداوم دست ها با مواد شوینده و پرهیز از تماس دست با چشم را ضروری دانست.

به گفته والایی عفونت های ویروسی از شایع ترین علت های بیماری چشم هستند که به عنوان خطر جدی برای سلامتی چشم ها محسوب می شوند، این ویروس ها که موجودی بسیار ریزی هستند در صورت آلوده کردن چشم باعث بروز مشکلاتی برای چشم خواهند شد و به جنسیت و سن و سال ربطی ندارد.

وی افزود: عفونت می‌تواند به بخش‌های داخلی پلک‌های بالا و پایین اثر بگذارد و باعث گل مژه یا برآمدگی پلک شود، هنگامی که عفونت به غده‌های اشکی چشم حمله می‌کند، بیماری‌های التهابی ایجاد می شود که زمینه‌ای برای زخم قرنیه است.

والایی تصریح کرد: زخم قرنیه در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به کاهش شدید بینایی شود و در عین حال بسیاری از عفونت‌های ویروسی شایع چشم خود به خود برطرف می‌شوند، برای اطمینان از درمان سریع عفونت  استفاده از کمپرس‌های سرد یا گرم، قطره چشم، کرم یا آنتی بیوتیک لازم است.


وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از عفونت چشم، از شستن دست‌ها پیش از لمس کردن چشم‌ها یا پلک‌های خود از عفونت‌های چشمی جلوگیری و اگر از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، باید نکات ایمنی را برای بهداشت مناسب رعایت کرده و اگر یکی از اعضای خانواده دچار قرمزی چشم یا عفونت چشمی باشد، رختخواب و حوله‌های وی را تمیز نگه دارید و از استفاده مشترک از وسایل وی خودداری کنید.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: