کد خبر: ۲۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
سازمان جهاني بهداشت:
حدود ۶ ماه از آغاز شيوع ويروس کرونا مي‌گذرد و با آنکه بسياري از کشورها به پيشرفت‌هايي دست پيدا کرده‌اند، شيوع اين بيماري همه‌گير در سطح دنيا شدت گرفته است
 شفاآنلاین>سلامت>تدروس ادهانوم مديرکل سازمان جهاني بهداشت روز دوشنبه به وقت محلي گفت: به اتمام کرونا حتي نزديک هم نشده‌ايم.

به گزارش شفاآنلاین، ادهانوم افزود: همه ما مي‌خواهيم اين بيماري به پايان برسد اما واقعيت دشوار، اين است که به اتمام اين بيماري حتي نزديک هم نشده‌ايم.

وي گفت: حدود ۶ ماه از آغاز شيوع ويروس کرونا مي‌گذرد و با آنکه بسياري از کشورها به پيشرفت‌هايي دست پيدا کرده‌اند، شيوع اين بيماري همه‌گير در سطح دنيا شدت گرفته است.

ويروس کرونا موسوم به کوويد-۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد. ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات‌الريه نام برده مي‌شد اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.


بسياري از کشورهاي جهان براي مقابله با اين ويروس محدوديت‌هاي گسترده‌اي را اعمال کردند.

شيوع اين ويروس تأثيرات منفي زيادي بر بازارهاي جهاني و اقتصاد کشورها گذاشته است.

بيش از ۱۰ ميليون و ۳۰۸ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که از ميان آنها بيش از ۵۰۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمريکا، برزيل، ايتاليا، انگليس، پاکستان، عربستان، روسيه، اسپانيا و پرو از جمله کشورهايي هستند که بيشترين آمار ابتلا و جان‌باختگان را دارند.آ اف پ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: