کد خبر: ۲۶۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
اقدامات کشورهای مختلف در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موجب کاهش فوتی ها شده است و شمار فوتی ها در اوایل و اواسط ماه ژوئن به سه هزار تا پنج هزار نفر رسید. اما در اواخر ماه ژوئن بار دیگر آمار فوتی ها افزایش یافته و به 5هزار تا 7هزار نفر رسیده است
شفاآنلاین>سلامت>تا روز بیست و نهم ماه ژوئن شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در جهان به بیش از 500 هزار نفر رسیده است. شمار مرگ و میر علاوه بر کشورهای غربی در کشورهای در حال توسعه هم افزایش یافته است. 

به گزارش شفاآنلاین، در برخی از کشورها شتاب در از سرگیری فعالیت های اقتصادی منجر به گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا شده است و روند افزایشی شمار مبتلایان و جان باختگان در این کشورها همچنان ادامه دارد. در این میان آمریکا با بیش از 125 هزار فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا یک چهارم از جان باختگان جهان را دارد، سپس برزیل با حدود 57 هزار فوتی ، انگلستان با حدود 44 هزار فوتی و ایتالیا با حدود 35 هزار فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند. 

شمار فوتی های روزانه از اواخر ماه مارس جهش ناگهانی داشته و در ماه آوریل شمار جان باختگان 5 هزار تا نه هزار نفر بوده است.

اقدامات کشورهای مختلف در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موجب کاهش فوتی ها شده است و شمار فوتی ها در اوایل و اواسط ماه ژوئن به سه هزار تا پنج هزار نفر رسید. اما در اواخر ماه ژوئن بار دیگر آمار فوتی ها افزایش یافته و به   5هزار تا 7هزار نفر رسیده است. 

 بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، قاره آمریکا نیمی از تلفات و اروپا چهل درصد از شمار فوتی ها بر اثر ویروس کرونا را به خود اختصاص دادند. شمار مرگ و میر حاصل از بیماری کرونا در مقایسه با شمار جان باختگان بر اثر بیماری مالاریا در سال 2018 که بر آورد می شود 405 هزار نفر بوده ، فراتر است.

 همچنین شمار مرگ و میر حاصل از بیماری کرونا در مقایسه با بیماری سارس در سال 2002 که 813 نفر بوده و بیماری مرس در سال 2012 که 858 نفر بوده به طور قابل توجهی بیشتر است. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. در کشورهایی که سرعت گسترش شیوع ویروس کرونا کند شده است از سرگیری فعالیتهای اقتصادی و همچنین کاهش محدودیت های مسافرتی مشاهده می شود.

 بنابراین هم اکنون نگرانی جدی وجود دارد که شتاب در از سرگیری فعالیت های اقتصادی بار دیگر موجب گسترش شیوع ویروس کرونا شود. البته در برخی از این کشورها اقداماتی هم برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا صورت گرفته است.


 با توجه به اینکه شمار مبتلایان روزانه آمریکا به بیش از 40 هزار نفر در روز رسیده است ، ایالت تگزاس تصمیم گرفت برنامه از سرگیری فعالیت اقتصادی را به حالت تعلیق در آورد. فلوریدا و کالیفرنیا هم بار دیگر فعالیت های اقتصادی را محدود کردند. 

 شیوع ویروس کرونا حتی در پایتخت چین هم گسترش یافته است. با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در پکن، آزمایش پی سی آر به شکل گسترده در پایتخت چین انجام می شود. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، از زمان بروز علائم بیماری کرونا تا مرگ حدود دو هفته طول می کشد.

 با توجه به اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا هم اکنون جهش ناگهانی داشته است،‌ به نظر می رسد آینده غیر قابل پیش بینی را پیش رو خواهیم داشت.‌نیکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: