کد خبر: ۲۶۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020June 29
جهان دیگر قبول ندارد که آمریکا همچنان در رویای رهبری جهان باشد. این نظرسنجی نشان داد که افکار عمومی از این تغییر آگاه است
شفاآنلاین>اجتماعی>نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بحران کرونا به کاهش قابل توجه اعتماد اروپایی‌ها به نقش رهبری آمریکا در جهان منجر شده است.

به گزارش شفاآنلاین، بیش از ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی در کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، دانمارک و پرتغال گفته اند اعتمادی به آمریکا ندارند.

در گزارشی که براساس این نتایج تهیه شده است چنین استدلال می شود که شوک ناشی از همه گیری کرونا به شهروندان اروپایی لطمه وارد کرده و باعث شده آنها احساس تنهایی و آسیب پذیری کنند.

در هر کشوری که نظرسنجی انجام شده، اکثر مردم گفته اند که تصور آنها از زمان شیوع این ویروس به وخامت گراییده است.  گرایش های منفی نسبت به آمریکا در دانمارک ۷۱ درصد، پرتغال ۷۰ درصد، فرانسه ۶۸ درصد، آلمان ۵۶ درصد و در اسپانیا ۶۴ درصد ثبت شده است. در فرانسه و آلمان به ترتیب ۴۶ و ۴۲ درصد مردم گفتند که نظر آنها نسبت به آمریکا از زمان همه گیری کرونا بسیار بدتر شده است.


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در مصاحبه با گاردین هشدار داد که جهان دیگر قبول ندارد که آمریکا همچنان در رویای رهبری جهان باشد. این نظرسنجی نشان داد که افکار عمومی از این تغییر آگاه است.

این نظرسنجی به سفارش اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا مستقر در برلین و توسط دو شرکت نظرسنجی دیتاپراکسیس و یوگاو و هفته اخر ماه آوریل و هفته اول ماه می و از بین ۹ کشور اروپایی که همگی دو سوم جمعیت اروپا را تشکیل می دهند انجام شد.گاردین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: