کد خبر: ۲۶۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
کرونا در کانادا؛
مردم درخواست کمک‌هاي دولتي به دنبال شيوع کرونا را داده‌اند و برخي از اين کمک‌ها سوءاستفاده مي‌کنند. از جمله اين موارد مصرف بيش از حد از مواد مخدر بوده است
شفاآنلاین>سلامت>همه‌گيري ويروس کرونا در کانادا موجب افزايش مرگ و مير بر اثر زياده‌روي در سوءمصرف مواد مخدر در اين کشور شده است.

به گزارش شفاآنلاین، لوک لاپلانتيه شهروند بي خانمان کانادايي معتاد به مواد مخدر اخيرا سه نفر از دوستان خود را به دليل استفاده بيش از حد از مواد مخدر طي سه ماه شيوع کرونا در اين کشور از دست داده است.

وي يکي از دلايل اين معضل را برنامه اضطراري دولت کانادا عنوان کرد که براساس آن بدون بررسي وضعيت افراد براي آنها پول واريز شده است؛ مساله‌اي که برخي شهروندان کانادايي از جمله معتادان را وسوسه کرده است.

اين شهروند بي‌خانمان کانادايي افزود: مردم درخواست کمک‌هاي دولتي به دنبال شيوع کرونا را داده‌اند و برخي از اين کمک‌ها سوءاستفاده مي‌کنند. از جمله اين موارد مصرف بيش از حد از مواد مخدر بوده است.

برخي کانادايي ها معتقدند که چندين عامل به افزايش مصرف بيش از حد مواد مخدر در ميان شهروندان اين کشور کمک کرده است از جمله انزواي فيزيکي در بحبوحه اجراي قوانين قرنطينه، کاهش دسترسي به مراکز کمک‌رساني به معتادان، سوق دادن منابع بهداشتي براي مداواي بيماران مبتلا به کرونا به جاي خدمات‌رساني به معتادان.

همزمان با دستور دولت کانادا براي تعطيلي برخي مشاعل به دنبال شيوع کرونا، طرحي براي کمک به شهرونداني که به دليل اين شرايط شغل‌هايشان را از دست داده‌اند، اجرايي شد که از جمله واريز ماهانه پول نقد بود.


دولت اوتاوا نيز فرآينده درخواست کمک شهروندان اين کشور را با تسريع در واريز پول نقد، ساده‌تر کرد اما اين اقدام مشکلاتي را نيز ايجاد کرد به طوريکه بررسي‌هاي دقيق و لازم براي اينکه اين پول در اختيار چه افرادي و با چه هدفي قرار مي گيرد، انجام نشده است.

برخي شهروندان کانادايي از جمله معتادان با در اختيار داشتن اين پول نقد از آن سوءاستفاده کرده‌اند. از جمله پيامدهاي اين چالش، مصرف بيش از حد افراد معتاد از مواد مخدر بوده که منجر به افزايش ۲۵ درصدي اين مساله در منطقه اونتاريو طي سه ماه گذشته شده است.

آمار مبتلايان به بيماري کوويد-۱۹ در کانادا تاکنون به بيش از ۱۰۳ هزار رسيده که بيش از ۸۵۰۰ فوتي داشته است.آ اف پ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: