کد خبر: ۲۶۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020June 24
در حالی که اسپانیا به دنبال شیوع ویروس کرونا با بحران‌های متعددی در زمینه های بهداشتی، اقتصادی، روبرو بوده است، اما روابط تاریخی میان این کشور اروپایی و کشورهای آمریکای لاتین موجب شده است، سازمان های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی را در جهت ایجاد سازوکارهای جدید حمایتی اقتصادی ترغیب کند
 شفاآنلاین>سلامت>با گذشت کمتر از یک هفته از پایان وضعیت هشدار در اسپانیا، روابط تاریخی این کشور اروپایی با کشورهای آمریکای لاتین، دولت اسپانیا را بر آن داشت تا در کنفرانسی با عنوان با هم به دنبال پاسخ برای آمریکای لاتین و کارائیب به بررسی راهکارهای نجات این کشورهای آسیب دیده بپردازد.  

به گزارش شفاآنلاین، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و نمایندگان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی امروز چهارشنبه با موضوع بازسازی اقتصادی و تامین اعتبارات جدید در کشورهای آمریکای لاتین که با شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ متحمل آسیب‌های شدیدی بر بدنه اقتصادیشان شده‌اند، تشکیل جلسه خواهند داد؛ کنفرانس امروز با حضور رهبران ۱۰ کشور آمریکای لاتین و کارائیب از جمله آرژانتین، شیلی، پرو، اکوادور برگزار خواهد شد.

در حالی که اسپانیا در ماه‌های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا با بحران‌های متعددی در زمینه های بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روبرو بوده است، اما روابط تاریخی میان این کشور اروپایی و کشورهای آمریکای لاتین موجب شده است تا با برگزاری این نشست، سازمان های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی را در جهت ایجاد سازوکارهای جدید حمایتی اقتصادی ترغیب کند؛ به گفته سانچز هدف از این جلسه فقط به بهبودی اقتصادی در معنای کلان محدود نشده و حوزه‌های دیگری همچون اشتغال و بهداشت را نیز شامل می‌شود.

با نگاهی به روابط تاریخی میان این دو سرزمین در می یابیم که  کشف قاره آمریکا به‌دست اسپانیایی‌ها نه فقط در تاریخ اسپانیا، بلکه در تاریخ کشورهای آمریکای لاتین نیز اهمیت بسیار دارد. اسپانیا علاوه‌بر ترویج زبان و مسیحیت در کشورهای آمریکای لاتین، انتقال‌دهنده تمدن اسپانیا نیز می‌شود که خود متأثر از فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف از جمله تمدن خاورمیانه و تمدن درخشان اسلامی بوده است.

 بنابراین، آنچه در این منطقه بسیار قابل‌توجه است، تنوع قومی و نژادی است که در نتیجة مهاجرت‌های اجباری (بردگان آفریقایی که برای کار به این سرزمین آورده شدند) یا اختیاری (فاتحان اسپانیایی و پرتغالی) بسیاری از نژادها و اقوام صورت گرفته است.

جدا از مساله کشف قاره آمریکا در پنج قرن پیش، مردم آمریکای لاتین دوسابقه دیگر از حضور اسپانیا در کشورهایشان دارند؛  مورد اول به اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم میلادی باز می‌گردد که شهروندان اسپانیا در جستجوی یک زندگی بهتر عازم کشورهای لاتین شدند اما مورد دوم به اواخر قرن بیستم و اوایل قرن ۲۱ بر می‌گردد که این بار لاتین‌ها شاهد حضور شرکت‌های اسپانیایی در کشورهایشان بودند که این مساله جدا از سودآوری برای خود شرکت‌ها، کشورهای میزبان و مردمشان را نیز ذینفع ساخته بود.

بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ از زمان شیوع در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون جان بیش از ۴۷۹ هزار نفر را گرفته و بیش از ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر را مبتلا کرده است. افه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: