کد خبر: ۲۶۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020June 23
پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفیدپوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فراگرفته است
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>به دنبال مبتلا شدن شماری از معترضان به نژاد پرستی در آمریکا به ویروس کرونا، سازمان دهندگان اعتراضات نمی‌توانم نفس بکشم در کارولینای جنوبی، تظاهرات آتی را به حال تعلیق در آورده و از مردم خواستند ابتدا آزمایش تست کرونا بدهند. 

به گزارش شفاآنلاین، لارنس ناتالی یکی از سازمان دهندگان اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی در آمریکا در پیامی در فیس بوک نوشت: چند تن در راهپیمایی‌های ۱۵ روز گذشته در شهر کلمبیا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. 

وی افزود: ابتلای چهار برگزار کننده راهپیمایی، سه عکاس و ۶ معترض در این اعتراضات به ویروس کرونا تایید شده است. 

ناتالی تاکید کرد: ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و پیش از حضور در اعتراضات ابتدا آزمایش تست کرونا بدهیم و در صورت منفی بودن شرکت کنیم. 

ناتالی در ادامه یکی از دلایل لغو اعتراضات سراسری به نژادپرستی آمریکا در روز یکشنبه را انتظار معترضان برای دریافت جواب آزمایشات خود خواند. 

پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفیدپوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فراگرفته است

فلوید ششم خردادماه درحالی‌که دست‌هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران نزدیک ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد. 

او به‌طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که از حرکت افتاد و او را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند. 

فیلم این جنایت انسانی، به‌سرعت در شبکه‌های مجازی انتشار یافت و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر آمریکا و حتی دیگر نقاط جهان به ویژه اروپا برانگیخت. 

از زمان کشته شدن فلوید به دست پلیس آمریکا، این کشور شاهد تظاهرات و اعتراضات سراسری مردم به اعمال نژاد پرستانه در ایالات متحده است.  واشنگتن پست  

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: