کد خبر: ۲۵۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
وزارت بهداشت عراق برای بستری شدن بیماران کرونایی در حال تجهیز و راه اندازی فوری چندین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی است
شفاآنلاین>سلامت>حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد که آمار فزاینده مبتلایان به کرونا نشان می دهد که این کشور وارد مرحله همه گیری جدی و خطرناک این ویروس شده است.  

به گزارش شفاآنلاین،در بیانیه ای که وزارت بهداشت منتشر کرده، التمیمی گفته که افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نشانگر این است که عراق در حال ورود به مرحله خطرناک همه گیری این ویروس شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ درمانی برای کرونا کشف نشده، افزود: وزارت بهداشت عراق برای بستری شدن بیماران کرونایی در حال تجهیز و راه اندازی فوری چندین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی است.  

التمیمی تاکید کرده که این وزارتخانه به اقدام ها و تلاش‌های خود برای شناسایی و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در عراق شدت می بخشد.
وزیر بهداشت عراق گفته که آمار بهبودی از ویروس کرونا در کشور عراق، ۴۵ درصد و مرگ و میر نیز به ۳.۵ درصد رسیده است.

وی توضیح داده که شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ازای هر یک میلیون نفر در عراق به ۲۷ مورد رسیده، در حالی که این آمار در کشورهای توسعه یافته ۲۵۰ نفر است.

در همین ارتباط امروز در شهر مقدس کربلا مقررات منع آمد و شد برای اولین بار بعد از شیوع کرونا اعمال شده و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این شهر مستقر شده اند.

مراکز تجاری در این شهر بسته شده و فقط نیروهای امنیتی و کادر پزشکی می توانند به تردد در سطح شهر بپردازند.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۹۸) در عراق ثبت و شناسایی شد.  

مقام های عراقی بلافاصله پس از انتشار ویروس کرونا در این کشور اقدام های پیشگیرانه سراسری از جمله شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات و زیارتگاه ها، لغو پروازها، بستن مرزهای زمینی، ممنوعیت رفت وآمد درون شهری و برون شهری را به اجرا گذاشتند.  

با وجود این اقدام های پیشگیرانه برای مهار کرونا که از همان نخستین روز ثبت ویروس در عراق به مرحله اجرا درآمده از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) روند ابتلا به این بیماری با رشد چندین برابری مواجه شده است.
  
ابتلا به ویروس کرونا در عراق که تا پیش این بر اساس گزارش های رسمی، حدود ۱۰۰ نفر در روز بود در آغاز ماه جاری (ژوئن) به بیش از یک هزار مورد در روز رسیده و در هفته جاری به بالای یک هزار و ۵۰۰ مورد روزانه افزایش یافته است.  

بر پایه اعلام شامگاه دیروز (یکشنبه) وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۳۰ هزار و ۸۶۸ مورد ابتلا، یک هزار و ۱۰۰ فوتی و ۱۳ هزار ۹۳۵ مورد بهبودیافته از کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا تاکنون ۸ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۲۹ نفر را مبتلا و موجب فوت ۴۶۸ هزار و ۵۱۴ نفر شده است. آمریکا از نظر ابتلا و موارد کشته شده در اثر ویروس کرونا در رتبه نخست قرار دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: