کد خبر: ۲۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
تعلیق پروازهای داخلی و خارجی در ادامه اقدام های مسوولان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا تا اول ژوئیه آینده (۱۱ تیر) تمدید شد
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>مقام های عراقی در راستای اقدام های پیشگیرانه و در ادامه تلاش ها برای مهار انتشار ویروس کرونا، تعلیق پروازهای داخلی و خارجی را بار دیگر تمدید کردند.

به گزارش شفاآنلاین،تعلیق پروازهای عراق از ماه مارس گذشته (اسفند) به دنبال ثبت و شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور آغاز شد. 

درید یحیی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عراق در این باره گفت که تعلیق پروازهای داخلی و خارجی در ادامه اقدام های مسوولان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا تا اول ژوئیه آینده (۱۱ تیر) تمدید شد. 

وی بیان کرد: پروازهای باری هوایی، اضطراری و تخلیه کمک ها و محموله های پزشکی از تعلیق مستثنی خواهد بود.

مقام های عراقی از اسفند گذشته تا کنون چندین بار تعلیق پروازهای این کشور را تمدید کردند و این در حالی است که ممنوعیت پرواز قرار بود در اواخر هفته جاری پایان یابد. 

با وجود اقدام های پیشگیرانه شدید برای مهار کرونا که از همان نخستین روز ثبت ویروس در عراق به مرحله اجرا درآمده از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) روند ابتلا به این بیماری با رشد چندین برابری مواجه شده است. 

ابتلا به ویروس کرونا در عراق که تا پیش این بر اساس گزارش های رسمی مقامات حدود یکصد نفر بود در آغاز ماه جاری به بیش از یک هزار مورد رسیده و در هفته جاری به بالای یک هزار و ۵۰۰ مورد افزایش یافته است. 

بر پایه اعلام وزارت بهداشت عراق در شامگاه دیروز (یکشنبه)، تاکنون ۳۰ هزار و ۸۶۸ مورد ابتلا، یک هزار و ۱۰۰ فوتی و ۱۳ هزار ۹۳۵ مورد بهبودیافته از کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا تاکنون ۸ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۲۹ نفر را مبتلا و موجب فوت ۴۶۸ هزار و ۵۱۴ نفر شده است . امریکا از این نظر در رتبه اول قرار دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: