کد خبر: ۲۵۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
پاپ:
کاتولیک ها باید از صنایع سوخت فسیلی سرمایه برداری کنند و شرکت های فعال در بخش هایی چون معدن را به دقت زیر نظر گیرند تا مبادا به محیط زیست صدمه زنند
شفاآنلاین>سلامت>پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه اعلام کرد که کاهش چشمگیر آلودگی درجریان قرنطینه کرونا در سراسر جهان، باید به نگرانی‌های بیشتری درباره محیط زیست منجر شود، باتوجه به اینکه محدودیت‌های اعمال شده در بحران کرونا ازمیان برداشته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، وی یادآور شد که این بیماری همه گیر سبب شد بسیاری درمورد رابطه خود با محیط زیست تامل کنند.

پاپ افزود: قرنطینه باعث کاهش آلودگی شد و بار دیگر زیبایی مکان های عاری از ترافیک و سروصدا را نمایان کرد. حال با ازسرگیری فعالیت ها، باید نسبت به خانه مشترکمان (کره زمین) مسئولیت پذیرتر باشیم.

براساس این گزارش، میزان آلودگی آب و هوا درپی بروز کرونا، در بسیاری از مکان ها کاهش یافته است.

در ونیز، آب معمولا تیره کانال های این شهر به دلیل کاهش تردد قایق ها، کاملا شفاف است به طوری که برای اولین بار طی سال ها، ماهی ها در آن قابل مشاهده است.

در برخی شهرها همچون میلان، کاهش آلودگی مسئولان شهری را بر آن داشته است تا مسیرهای بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه سواران طراحی کنند.

واتیکان تاکید دارد که کاتولیک ها باید از صنایع سوخت فسیلی سرمایه برداری کنند و شرکت های فعال در بخش هایی چون معدن را به دقت زیر نظر گیرند تا مبادا به محیط زیست صدمه زنند.

پاپ فرانسیس یک روز پس از روز جهانی پناهجویان به این مساله اشاره داشت.

در روز جهانی پناهجویان تاکید شد که بحران کرونا، لزوم تضمین محافظت از آوارگان را مورد توجه خاص قرار داده است، زیرا این افراد نسبت به بهره کشی و استثمار از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند.

تاکنون هشت میلیون و ۹۴۰ هزار و ۷۸۲ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۴۶۷ هزار و ۱۵۵ نفر فوت کرده و چهار میلیون و ۷۵۴ هزار و ۲۶۶ نفر بهبود یافته اند.رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: