کد خبر: ۲۵۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
اگر یک گردشگر خارجی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ازبکستان بیمار شد، ۳ هزار دلار غرامت دریافت می کند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>رئیس جمهور ازبکستان، شوکت میرضیایف، امروز سندی را با هدف انجام اقدامات تکمیلی برای توسعه بخش گردشگری با رعایت دقیق الزامات ایمنی، بهداشتی و اپیدمیولوژیک پیشرفته امضا کرد که بر مبنای آن گردشگران خارجی در این کشور در صورت ابتلا به ویروس کرونا غرامت ۳ هزار دلاری دریافت می کنند.

به گزارش شفاآنلاین، هدف از تدوین این سند دولتی نظام ایمنی بهداشتی و اپیدمیولوژیکی ازبکستان تحت عنوان ازبکستان و تضمین سفری امن -Uzbekistan. Safe travel guaranteed تشویق گردشگران خارجی برای بازدید از ازبکستان و اطمینان از رعایت پروتکل های ایمنی و بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا است.

یعنی درواقع هدف از اجرای این سیستم این است که اگر یک گردشگر خارجی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ازبکستان بیمار شد، ۳ هزار دلار غرامت دریافت می کند.

لازم به ذکر است این شیوه در بسیاری از کشورهای جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس این سند، بودجه پرداخت بیمه به گردشگران خارجی نیز توسط نهادی به نام بنیاد جهانگردی امن که در همین رابطه ایجاد شده تأمین می شود.

این صندوق به نوبه خود، از وجوه صندوق مبارزه با بحران با سرمایه حدود ۲ میلیون دلار آمریکا و همچنین هزینه صدور گواهینامه از سوی آژانس های گردشگری، هتل ها و سایر نهادهایی تشکیل می شود که در صنعت گردشگری ازبکستان مشغول به فعالیت هستند.

در واقع این گواهینامه مجوز کار در زمینه گردشگری در این کشور آسیای مرکزی به حساب می آید.

براساس آخرین آمار رسمی در ازبکستان ۶ هزار و ۱۵۳ نفر به طور قطع به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند.مدیا ترکمن ترکمنستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: