کد خبر: ۲۵۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
نویسنده:شوجی ناکایاما
شرکت اپل از روز بیستم یازده فروشگاه در سه ایالت فلوریدا ، کارولینای جنوبی و آریزونا را به طور موقت تعطیل کرده است. شرکت اپل در آمریکا 271 فروشگاه دارد که تعطیلی یازده فروشگاه اپل برابر چهار درصد از کل فروشگاههای اپل در آمریکا است
شفاآنلاین>سلامت>خطر موج دوم شیوع ویروس کرونا آمریکا را که بازگشایی فعالیت های اقتصادی در این کشور در حال پیشرفت است ، در برگرفته است. شرکت اپل برخی از فروشگاهها در ایالتهای مختلف از جمله ایالت فلوریدا را که به تازگی بازگشایی کرده بود، بار دیگر تعطیل کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، همچنین برخی از شرکت های خودرو سازی در آمریکا به علت ابتلای کارکنان به بیماری کرونا فعالیت خود را متوقف کردند. شمار مبتلایان در ایالتهای جنوبی آمریکا که پیش از دیگر ایالتها فعالیت اقتصادی را از سر گرفته اند، افزایش یافته است و به همین علت شرکتها در این ایالتها مجبور به واکنش در برابر شیوع ویروس کرونا شدند. 

 شرکت اپل از روز بیستم یازده فروشگاه در سه ایالت فلوریدا ، کارولینای جنوبی و آریزونا را به طور موقت تعطیل کرده است. شرکت اپل در آمریکا 271 فروشگاه دارد که تعطیلی یازده فروشگاه اپل برابر چهار درصد از کل فروشگاههای اپل در آمریکا است. 

شرکت اپل در اواسط ماه مارس هم  کل فروشگاههای این شرکت در سراسر جهان به جزء چین را به طور موقت تعطیل کرد. اما با این حال شرکت اپل از ماه مه به تدریج حدود دویست فروشگاه در آمریکا را بازگشایی کرده است. 

شیوع موج دوم ویروس کرونا در ایالت فلوریدا که روز نوزدهم ماه ژوئن بیشترین شمار مبتلایان را داشته و بالاترین رکورد مبتلایان را ثبت کرده ، نگران کننده شده است. ایالتهای  فلوریدا،  تگزاس و کالیفرنیا با عبور از مرحله اوج شیوع ویروس کرونا پیش از دیگر ایالتهای آمریکا فعالیتهای اقتصادی را از سر گرفته اند و فرماندار ایالت کالیفرنیا روز هیجدهم ماه ژوئن زدن ماسک در هنگام بیرون آمدن از خانه را در این ایالت الزامی کرده است. 

شرکتهای خودرو سازی آمریکا که بر اثر شیوع ویروس کرونا حدود دو ماه تولید خودرو را متوقف کرده بودند، از اواسط ماه مه فعالیت خود را از سرگرفته اند. اما پس از مدتی شماری از کارکنان شرکت خودروسازی به ویروس کرونا مبتلا شدند و همین امر موجب شده است که برخی از کارخانه های خودروسازی بار دیگر فعالیت خود را متوقف کنند.

تعدادی از کارکنان کارخانه شرکت فورد موتور آمریکا در شیکاگو که خودروهای اسپرت چند منظوره تولید می کند ، پس از بازگشایی مبتلا به ویروس کرونا شدند. همچنین کارکنان کارخانه این شرکت در ایالت میشیگان هم مبتلا به ویروس کرونا شدند و این کارخانه هم از سرگیری فعالیت های خود را به تعویق انداخته است.

در چین که فعالیتهای اقتصادی در سر اسر این کشور بازگشایی شده است ، بار دیگر شمار مبتلایان در شهرهای مهم این کشور از جمله پکن افزایش یافته و به همین علت دولت چین امکانات تفریحی را در این کشور بار دیگر تعطیل کرده است. در آمریکا هم بررسی گسترش محدودیت های اقتصادی به علت شیوع موج دوم ویروس کرونا آغاز شده و قرار است علاوه بر دولت محلی ، شرکتها هم با رصد وضعیت آلودگی در هر منطقه درباره فعالیت یا تعطیلی کارخانه ها و صنایع تصمیم بگیرند. نیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: