کد خبر: ۲۵۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 20
چین:
چین در حال حاضر روی ۵ نوع واکسن برای درمان کرونا کار می کند و یکی از آنها به نام سینوواک نیز دو مرحله آزمایش کلینیکی داشته است
شفاآنلاین>سلامت>گروه تحقیقات پزشکی و واکسن سازی سی ان بی جی چین اعلام کرد که با پایان مراحل آزمایش واکسن تولیدی در داخل؛ قصد دارد آزمایش کلینیکی آن را در خارج از چین آغاز کند.

به گزارش شفاآنلاین،از بیانیه این گروه تحقیقاتی، واکسن تولیدی برای درمان ویروس کرونا در چین تا کنون دو مرحله آزمایش کلینیکی داشته و کاملا ایمن است.

چین در حال حاضر روی ۵ نوع واکسن برای درمان کرونا کار می کند و یکی از آنها به نام سینوواک نیز دو مرحله آزمایش کلینیکی داشته است.

گروه مذکور در بیانیه خود آورده است که واکسن به خوبی روی انسان آزمایش شده و هیچ چالشی برای داوطلبان نداشته و توانسته است واکنش ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت کند.

"سی ان بی جی" خاطر نشان کرد که کار تولید و آزمایش واکسن را از ماه آوریل شروع کرده و آن را روی داوطلبانی بین ۱۸ تا ۵۹ سال در مراحل مختلف آزمایش کرده است.

این شرکت می افزاید که ۱۲۰ داوطلب واکسن زده اند و هیچ موردی از واکنش های منفی در آنها مشاهده نشده است و داوطلبان در شرایط با ثبات بسر می برند.

قرار است این شرکت با شماری از موسسات و شرکت های واکسن سازی در کشورهای دیگر درباره آزمایش کلینیکی آن در خارج از چین رایزنی هایی انجام دهد جزییات این برنامه هنوز اعلام نشده است.

آزمایش های بالینی واکسن ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می شود این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسن و مدت دوام ایمنی در افراد را یادداشت و بررسی کنند.

هنگامی که ایمنی و اثربخشی واکسن در این دو مرحله تایید شد می توان آن را در مرحله سوم آزمایش بالینی وارد کرد؛ یعنی در این مرحله تعداد داوطلبان دریافت واکسن به میزان قابل توجهی، در حد هزاران یا حتی دهها هزار نفر افزایش می یابد.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: