کد خبر: ۲۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 20
به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا، صادرات کالاها و خدمات و درآمد دریافتی از اتباع خارجی ساکن آمریکا ۴۷.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است که بزرگترین کاهش در ۱۱ سال گذشته به حساب می آید
 شفاآنلاین>سلامت>وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه از کسری حساب جاری این کشور در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت بازرگانی آمریکا با اعلام کسری حساب جاری به پایین ترین سطح در دو سال اخیر اعلام کرد: در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ ، حساب جاری  ۰.۱ درصد معادل ۱۰۴.۲ میلیارد دلار کاهش یافته است که کمترین میزان از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ است.

کسری حساب جاری در اقتصاد به طور معمول جریان جابه جایی کالا، خدمات و سرمایه گذاری ها در داخل و خارج از کشور را اندازه گیری می کند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا، صادرات کالاها و خدمات و درآمد دریافتی از اتباع خارجی ساکن آمریکا  ۴۷.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است که بزرگترین کاهش در ۱۱ سال گذشته به حساب می آید.

وزارت بازرگانی آمریکا در حالی از کسری حساب جاری در اقتصاد این کشور خبر می دهد که با شیوع ویروس کرونا در ایالت متحده و تاثیر آن بر اقتصاد بسیاری از مشاغل با ظرفیت محدود کار می کنند و یا به طور کامل متوقف شده اند و جابه جایی مسافران در آن سوی مرزها محدود شده است.

تا کنون ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۸۲ نفر در آمریکا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ نفر جان خود را از دست داده اند.و ۹۳۱ هزار و ۷۹ نفر نیز بهبود یافته اند. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: