کد خبر: ۲۵۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
نویسنده: سرگی ستروکان
در حال حاضر، پکن نخستین شهر در چین از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بشمار می رود. مقامات پکن برای ممانعت از تبدیل شدن پکن به وضعیت قبلی ووهان، مقررات قرنطینه را اجرایی کردند
شفاآنلاین>سلامت>در پی مشاهده ویروس کرونا در بازار دریایی «سینفادی»، مقامات پکن وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کردند. بازار «سینفادی» 80 درصد از فروش مواد غذایی در پکن را تامین می کند و در کل چین، دومین بازار بزرگ مواد غذایی بشمار می رود. قرار است بر روی بیش از 10 هزار نفر از کارکنان در این بازار نیز تست کرونا انجام شود.

به گزارش شفاآنلاین، از روز 13 ماه ژوئن نیز فعالیت دیگر بازارهای عمده فروش مواد غذایی متوقف و مدارس و برگزاری مسابقات ورزشی تعطیل شد. پس از دو ماه، در پکن، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده و تعداد آنان روز به روز افزایش می یابد. از این رو، در این شهر مجددا، مقررات قرنطینه اجرایی می شود.

براساس گزارشات منتشر شده، در حال حاضر، پکن نخستین شهر در چین از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بشمار می رود. مقامات پکن برای ممانعت از تبدیل شدن پکن به وضعیت قبلی ووهان، مقررات قرنطینه را اجرایی کردند.  

بررسی ها نشان داده که ماهی قزل آلای وارد شده از بازار دریایی «تسزینشن» به ویروس کرونا مبتلا بوده و از این رو، این بازار نیز تعطیل شده است.

 مقامات پکن ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با این اپیدمی و کنترل آن، تصریح کرده اند که برای محدود کردم اهرم های این ویروس و بازنگشتن به وضعیت قبلی مانند ماه ژانویه از امکانات کافی برخوردار هستند.

 به گفته مقامات پکن، اگرچه، طی چند روز اخیر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پکن رو به افزایش است، اما این موج دوم شیوع بسیار ضعیف است و پکن به ووهان دوم تبدیل نخواهد شد. اما، برخی از متخصصان معتقدند که با توجه به این که فقط طی چند هفته اخیر، در بازار اصلی پکن صدها هزار نفر تردد داشته اند و برخی از آنان نیز با دیگر بازارها در ارتباط بوده اند، این پیش بینی مقامات پکن بسیار خوشبینانه به نظر می رسد.کامرسانت (روسیه)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: