کد خبر: ۲۵۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
گذشته از فرانسه که ورود مسافر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از روز پانزدهم ماه ژوئن پذیرفته ، آلمان هم از روز شانزدهم ماه ژوئن ورود مسافر از کشورهای همسایه را تایید کرده است
شفاآنلاین>سلامت>کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در صددند محدودیت های ورود مسافران را که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شد، از روز پانزدهم ماه ژوئن و پیش از تعطیلات تابستانی به شکل گسترده کاهش دهند.

 به گزارششفاآنلاین،هم اکنون مسئله مهم این است که آیا با کاهش گسترده محدویت ها ، صنعت گردشگری اتحادیه اروپا که بر اثر شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی را متحمل شده است ، بار دیگر رونق خواهد گرفت؟

گذشته از  فرانسه که ورود مسافر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از روز پانزدهم ماه ژوئن پذیرفته ، آلمان هم از روز شانزدهم ماه ژوئن ورود مسافر از کشورهای همسایه را تایید کرده است.

اما با این حال یونان بر خلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا محدودیت های مربوط به ورود مسافران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بر مبنای میزان شیوع ویروس کرونا در آن کشورها کاهش داده و آزمایش پی سی آر را برای مسافران از ایتالیا و اسپانیا الزامی اعلام کرده است.

 همچنین ایتالیا هم از روز سوم ماه جاری پذیرش گردشگران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از سرگرفته است ، ولی به علت تعداد کم پروازها شمار گردشگرانی که به ایتالیا سفر کردند ، چندان زیاد نبوده است. 

اتحادیه اروپا در نظر دارد که محدویت های مربوط به ورود گردشگران از کشورهای غیر عضو به اتحادیه اروپا را از روز اول ماه ژوییه به تدریج کاهش دهد. اما مسئله مهم این است که آیا مهار شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا می تواند بار دیگر موجب رونق گرفتن صنعت گردشگری در این اتحادیه شود؟ 

 هر چند اتحادیه اروپا از ماه مارس ورود مسافران از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده ، ولی با این حال به کشورهای عضو پیشنهاد داده است که از روز اول ماه آینده به تدریج این ممنوعیت را لغو کنند. 

شرط اساسی برای لغو ممنوعیت ورود مسافران از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا این است که وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشوری که از آنجا مسافر پذیرش می شود، بهبود پیدا کرده باشد. قرار است در آینده فهرستی تهیه شود تا مشخص گردد که پذیرش مسافر از کدام کشورها مجاز است. 

صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم در اتحادیه اروپا است که حدود ده درصد از تولید ناخالص داخلی این اتحادیه را به خود اختصاص داده است. بنابراین به همین علت کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در نظر دارند پیش از شروع فصل گردشگری در تابستان ، بستر را برای جذب گردشگران خارجی و رونق دوباره این صنعت مهیاء کنند. ان اچ کی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: