کد خبر: ۲۵۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
کرونا در چين رنگ عوض کرد؛
آزمايش هاي اوليه نشان مي دهد که نوع و ترکيب ويروس جديد و در واقع ريشه و نژاد آن با ويروس قبلي که در چين شايع شده بود تفاوت دارد دو نمونه آزمايش شده است ولي براي نتيجه گيري قطعي، لازم است آزمايش هاي بيشتري صورت گيرد
 شفاآنلاین>سلامت>زينگ گوانگ از متخصصان ارشد مرکز کنترل و پيشگيري بيماري هاي چين ادعا کرده است که ويروس جديد کرونا که بتازگي در پکن شايع شده است با آنچه قبلا در چين بوده، متفاوت است.

به گزارش شفاآنلاین، اين متخصص عالي رتبه چيني افزود که پس از مدت مديدي که مواردي از ابتلا به کرونا بخصوص در پايتخت چين گزارش نشده بود و درواقع در دوره آرامش بسر مي برديم با يک شرايط جديد و حساس مواجه شده ايم.

او گفت: آزمايش هاي اوليه نشان مي دهد که نوع و ترکيب ويروس جديد و در واقع ريشه و نژاد آن با ويروس قبلي که در چين شايع شده بود تفاوت دارد دو نمونه آزمايش شده است ولي براي نتيجه گيري قطعي، لازم است آزمايش هاي بيشتري صورت گيرد.

کارشناسان گفته اند که بررسي هاي ژنتيک روي ويروس نشان خواهد داد که اين نوع با کدام کشورها مطابقت دارد و براي همين آزمايش هاي بيشتري انجام مي شود.

زينگ افزود: اکنون در معرض يک آزمايش بزرگ قرار گرفته ايم و اگر با موفقيت بر آن مديريت نکنيم، درگير موج دوم شيوع کرونا خواهيم شد.

وي خاطر نشان کرد که مانند ديگر افراد جامعه، جمعيت شهر پکن هم مشکوک به کوويد ۱۹ است اما خوبي قضيه اينجا است که خيلي زود موارد جديد ابتلا رديابي شده است.

گزارش ها نشان مي دهد که ويروس جديد روي تخته هاي خرد کردن ماهي در بازار شين فادي شهر پکن پيدا شده است که از آن براي خرد کردن ماهي سالمون وارداتي استفاده مي شده است.

تارنماي چيني "جيه ميان" هم گزارش کرده است چين ساليانه نزديک به ۸۰ هزار تن ماهي سالمون منجمد از کشورهاي شيلي، نروژ، استراليا و کانادا وارد مي کند.

افرادي هم که بتازگي به کرونا مبتلا شده اند به همين بازار بزرگ مرتبط هستند،  از ۳۶ مورد ابتلا به کرونا در پکن در روز شنبه ۲۲ نفرشان در اين بازار کار مي کرده اند و بقيه با آنها در ارتباط بوده اند.

گلوبال تايمز مي نويسد که متخصصان اعلام کرده اند به دليل تجربه بالايي که چين در مهار کرونا در ووهان و چند کانون ديگر شيوع بدست آورده است شهروندان نبايد دچار واهمه و نگراني شوند و پکن اطمينان دارد جلوي شيوع اين ويروس گرفته خواهد شد.

روزنامه بيجينگ ديلي هم گزارش کرد که يکي از مبتلايان راننده يک شرکت هواپيمايي است اين مرد ۵۶ ساله نيز که البته در اين مدت کار نمي کرده و با کسي در ارتباط نبوده روز سوم ژوئن براي خريد به بازار "شين فادي" مراجعه کرده است.

اين فرد دو روز پس از مراجعه به اين بازار احساس ناخوشي داشته و به بيمارستان مراجعه کرده تا اينکه روز جمعه تب مي کند و نتيجه آزمايش کرونا وي مثبت مي شود.

"شين فادي" بزرگترين بازار فروش سبزيجات شهر پکن محسوب مي شود و با بسته شدن آن در سه روز گذشته، مغازه ها،  فروشگاه ها و سوپرمارکت هاي پايتخت با کمبود سبزيجات روبرو شده اند.گلوبال تايمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: