کد خبر: ۲۵۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
نویسنده: آيرن
در هیچ کجای دنیا همانند مکزیک وضعیت واقعی و تصویر ترسیم شده تا این حد متفاوت نمی باشد: فقط دولت نیست که وضعیت را انکار می کند، حتی بخش های بزرگی از جمعیت مایل به پذیرش شدت بحران نیستند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جمهور مکزیک هر روز صبح کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و از عملکرد خوب خود و دولت در مبارزه با بحران کرونا می گوید. اما واقعیت متفاوت است. در بیمارستان های پایتخت هر روز 1500 نفر برای زنده ماندن مبارزه می کنند. بسیاری نیز در خیابان های مکزیکو سیتی، آکاپولکو و تیژوانا می میرند.

به گزارش شفاآنلاین، طی چند هفته، مکزیک با 14 هزار کشته در رتبه چهاردهم آمار جهانی کرونا قرار گرفته است. اما در حقیقت، کارشناسان و سازمان های مردم نهاد از سه برابر بودن آمار واقعی سخن می گویند.

در هیچ کجای دنیا همانند مکزیک وضعیت واقعی و تصویر ترسیم شده تا این حد متفاوت نمی باشد: فقط دولت نیست که وضعیت را انکار می کند، حتی بخش های بزرگی از جمعیت مایل به پذیرش شدت بحران نیستند.

در حالی که شمار مبتلایان و جانباختگان همواره افزایش می یابد، رئیس جمهور از هفته ها پیش تکرار می کند که این بیماری همه گیر تحت کنترل در آمده است.

پنج عامل در عدم جدی گرفته شدن بحران کرونا توسط مردم نقش دارند:

اول: باورهای مذهبی و خرافات ریشه دار. مردم باور دارند که ایمان تزلزل ناپذیر، قادر به دفع فاجعه است.

دوم، بی اعتمادی عمیق به نخبگان. رئیس جمهور با معطوف کردن خشم مردمی ناشی از وضعیت اقتصادی به سوی نخبگان، در انتخابات پیروز شد و اکنون نیز بار دیگر همین خط مشی را در پیش گرفته است.

سوم: حساسیت زدایی از طریق خشونت های ناشی از کارتل های مواد مخدر. سالانه 35588 نفر به دست قاچاقچیان به قتل می رسند.

چهارم: رابطه سنتی و عمیق با مرگ ناشی از آموزه های آزتک درباره زندگی و مرگ به عنوان بخشی از یک چرخه کیهانی که هنوز در روح مردم ریشه دارد.

پنجم: خوش بینی اجباری. بیش از نیمی از جمعیت شاغل مکزیک، روزمزد هستند. از آنجا که دولت هیچ ممنوعیتی را اعمال نکرده و خود را به هشدارها و توصیه ها محدود می کند، بسیاری همچنان به کار خود ادامه می دهند.فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ (آلمان)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: