کد خبر: ۲۵۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 14
تعطیلی خطوط تولید، توقف چرخه پخش محصولات و کاهش تقاضا در بازار موجب شده است که تولیدات صنعتی در این منطقه در ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) در مجموع کاهشی ۱۷.۱ درصدی داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت>پیامدهای ناشی از بحران کرونا موجب‌ شده تولیدات صنعتی منطقه یورو به‌طور متوسط با کاهش شدید ۱۷.۱ درصدی مواجه شود.

به گزارش شفاآنلاین، شرکت های صنعتی در منطقه یورو به دلیل شیوع کرونا در اروپا تولیدات خود را به شدت کاهش داده اند.

تعطیلی خطوط تولید، توقف چرخه پخش محصولات و کاهش تقاضا در بازار موجب شده است که تولیدات صنعتی در این منطقه در ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) در مجموع کاهشی ۱۷.۱ درصدی داشته باشد.

اداره آمار اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این میزان بیشترین کاهش ماهانه تولیدات در چند دهه اخیر بوده است؛ آن هم در حالی که در زمان بحران مالی اروپا در سال ۲۰۰۹، این کاهش به میزان سه تا چهار درصد کمتر بوده است.

با این حال برخی اقتصاددانان این آمار را قابل قبول می دانند زیرا انتظار می رفت با توجه به تعطیلی های گسترده در دوره بحران کرونا، متوسط کاهش تولیدات صنعتی در کشورهای این منطقه بیش از ۲۰ درصد باشد.

از سوی دیگر، آمارهای انفرادی برخی کشورها، از توقف تقریبا نیمی از توان واحدهای صنعتی حکایت داد به گونه‌ای که بیشترین کاهش در لوکزامبورگ (با ۴۳.۹ درصد)، ایتالیا (۴۲.۵ درصد) و اسلوکی (۴۲ درصد) بوده است. در آلمان نیز تولیدات صنعتی کاهش چشمگیر ۲۱ درصدی داشته است.

بر این اساس، فقط در ایرلند بحران کرونا تاثیری بر تولیدات صنعتی نداشته و برخلاف دیگر کشورهای منطقه یورو، میزان تولیدات این کشور شاهد رشد ۵.۵ درصدی بوده است.

در پی شیوع کرونا در قاره سبز، دولت های اروپایی محدودیت های شدیدی برای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به اجرا گذاشتند که در نتیجه آن بخش اعظم فعالیت های تجاری و اقتصادی در این کشورها به حالت تعطیل درآمد.

طبق آمارهای رسمی، تا به امروز (یکشنبه) بیش از ۷ میلیون و ۸۷۲ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان افزون بر ۴۳۲ هزار نفر جان باخته‌ند. این در حالی است که در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین میزان آلودگی و مرگ بر اثر کرونا نام کشورهای انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و آلمان در اروپا به چشم می خورد.رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: