کد خبر: ۲۵۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 09
محدوديت و يا لغو مراسم حج، فشار مالي مضاعفي بر دولت سعودي وارد خواهد کرد که اين روزها به خاطر کاهش شديد قيمت نفت و شيوع کرونا زيان ديده است. همچنين تحليلگران، سال اقتصادي دشواري را براي عربستان پيش‌بيني کرده‌اند
شفاآنلاین>اجتماعی>عربستان سعودي در نظر دارد براي حج امسال تنها شمار محدودي زائر را بپذيرد.

به گزارش شفاآنلاین، پس از افزايش آمار مبتلايان به کرونا در عربستان به بيش از ۱۰۰ هزار نفر، منابع آگاه اعلام کردند؛ دولت سعودي در حج امسال براي جلوگيري از شيوع کرونا احتمالاً شمار معدودي از حجاج را بپذيرد.

 دو منبع آگاه گفتند که دولت سعودي امسال در نظر دارد تنها شمار اندکي را به عنوان امري نمادين براي حج بپذيرد و محدوديت‌هايي مانند محدويت سني و معاينه‌هاي بيشتر پزشکي را اعمال کند.

در همين ارتباط يک منبع آگاه ديگر گفت: با اين محدوديت‌ها احتمالاً از هر کشور ۲۰ درصد سهميه زائران پذيرفته مي‌شود.

اين منابع همچنين از فشار برخي مقام‌ها براي لغو مراسم حج که از اواخر ماه جولاي (مردادماه) آغاز مي‌شود، خبر دادند.

اين گزارش مي‌افزايد؛ محدوديت و يا لغو مراسم حج، فشار مالي مضاعفي بر دولت سعودي وارد خواهد کرد که اين روزها به خاطر کاهش شديد قيمت نفت و شيوع کرونا زيان ديده است. همچنين تحليلگران، سال اقتصادي دشواري را براي عربستان پيش‌بيني کرده‌اند.

عربستان سعودي از ماه مارس (اسفند/فروردين) زيارت عمره و برنامه ريزي براي انجام مناسک حج را تا اطلاع ثانوي به حالت تعليق در آورد.  

در سال ۲۰۱۹ حدد ۱۹ ميليون مسلمان در زيارت عمره شرکت کردند و ۲.۶ ميليون نفر نيز به حج تمتع رفتند. طرح اصلاحات اقتصادي محمد بن سلمان، وليعهد سعودي افزايش ظرفيت عمره و تمتع سالانه تا ۳۰ ميليون نفر و کسب درآمد ۱۳.۳۲ ميليارد دلاري تا ۲۰۳۰ بود.

وزارت بهداشت عربستان سعودي روز دوشنبه اعلام کرد که شمار مبتلايان به ويروس کرونا در اين کشور به ۱۰۵ هزار و ۲۸۳ نفر رسيده و ۷۴۶ نفر نيز بر اثر ابتلا به اين ويروس جان باختند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: