کد خبر: ۲۵۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 07
اکنون تجربه و دانش بیشتری در مورد تاثیر ویروس بر بیماران داریم، بسیار محتمل است که پاسخ ما به موج دوم ویروس کووید-۱۹ هم شباهت زیادی به موج اول داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت>اقتصاد کرواسی در حالی تا مدت‌ها درگیر تبعات منفی موج اول کرونا خواهد بود که احتمال ورود موج دوم کووید -۱۹  در پاییز امسال نیز در این کشور انتظار می‌رود و در این رابطه مقام‌های این کشور تدابیری به لحاظ اقتصادی اتخاذ کرده اند.

به گزارش شفاآنلاین، ویلی بروش وزیر بهداشت کرواسی در پاسخ به این سوال که اگر موج دوم کرونا شیوع پیدا کند، شاهد چه اقداماتی خواهیم بود؟، گفت: اگر موج دوم شبیه موج اول بوده و جهش یافته نباشد، آمادگی ما بیشتر است و پاسخ ما متفاوت خواهد بود.

 وی افزود: هیچکس هنوز نمی داند که آیا موج دوم ویروس کرونا قطعی است و یا خیر و مشخص نیست که به چه شکل و ابعادی ما را تهدید خواهد کرد. البته ما با فرض رخ دادن موج دوم و سناریوهای مختلف برنامه ریزی کرده ایم.

بروش همچنین به مزیت کرواسی در مبارزه با موج جدید ویروس کرونا در صورت شیوع آن تصریح کرد: اکنون تجربه و دانش بیشتری در مورد تاثیر ویروس بر بیماران داریم، بسیار محتمل است که پاسخ ما به موج دوم ویروس کووید-۱۹ هم شباهت زیادی به موج اول داشته باشد.

وزیر بهداشت کرواسی ادامه داد: ما در ابتدای موج اول ویروس کرونا تماشاگر و حیرت زده (از آنچه مثلا در ایتالیا می گذشت) بودیم. همه فعالیت ها را متوقف کردیم، زیرا نمی دانستیم چه چیزی در انتظار ما است. اما اکنون امیدواریم که در برخورد با موج دوم بخش های آموزشی و اقتصاد به طور کامل متوقف نشوند.

وی در پایان این گفت و گو گفت: اگر موج دوم کرونا هم شیوع یابد، به هر حال اقدامات ما بسیار شبیه اقدامات دور اول است. مهمترین این اقدامات البته حفظ فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت و ضد عفونی دست ها خواهد بود. یافته ها نشان می دهد حفظ فاصله ۱.۵ متری امکان انتقال ویروس را به حداقل ممکن می رساند.

موج اول کرونا در کرواسی تاکنون  ۲ هزار و ۲۴۷ نفر را مبتلا، جان ۱۰۳ نفر جان را گرفته و ۵۰ هزار نفر را بیکار و رکود اقتصادی بدتری نسبت به بحران سال ۲۰۰۹ میلادی نه تنها به این کشور بلکه به همه کشورهای اروپایی تحمیل کرده است.ایندکس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: