کد خبر: ۲۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 07
چین:
چین تمام رنج ناشی از شیوع کووید-۱۹ برای مردم جهان را با تمام وجود احساس می کند و تا حد امکان کمک‌های بشردوستانه را به جامعه بین المللی ارائه داده تا از مقابله جهانی با شیوع کووید-۱۹ پشتیبانی کند
شفاآنلاین>سلامت>رییس کمیسیون ملی بهداشت ملی چین (NHC) گفت که کشورش در نبرد با کرونا نه تنها تاخیر نداشته و پنهانکاری نکرده، بلکه کمک های مهمی هم به جامعه جهانی عرضه کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، ماجائو شو روز یکشنبه در کنفرانس خبری که به مناسبت انتشار کتاب سفید چین در مبارزه با کرونا در پکن برگزار شد، افزود: چین مطابق قانون، به روشنی و به شکلی شفاف و با مسئولیت‌پذیری، در نخستین زمان ممکن اطلاعات مربوط به شیوع کووید-۱۹ را در اختیار جامعه بین‌المللی قرار داد و تمام تجربیات خود برای پیشگیری و مهار شیوع بیماری و همچنین درمان مبتلایان را با همه طرف‌ها به اشترک گذاشت.

او گفت: چین تمام رنج ناشی از شیوع کووید-۱۹ برای مردم جهان را با تمام وجود احساس می کند و تا حد امکان کمک‌های بشردوستانه را به جامعه بین المللی ارائه داده تا از مقابله جهانی با شیوع کووید-۱۹ پشتیبانی کند.

وی افزود: اتحاد و همکاری، قدرتمندترین سلاح برای غلبه جامعه بین المللی بر شیوع کووید-۱۹ محسوب می‌شود و همه کشورها باید برای ایجاد جامعه مشترک بهداشت و سلامت بشر تلاش کنند.

رسانه های چینی هیچ علاقه ای به "جنگ اطلاعاتی" ندارند

این مقام چینی تصریح کرد: رسانه های چینی هیچ علاقه ای به "جنگ اطلاعاتی" در نبرد با COVID-۱۹ ندارند اما باید هنگام مواجهه با خدشه دار کردن جایگاه چین به این شائبه ها پاسخ دهند این پاسخ، باید تلاش برای افشای  حقیقت باشد.

شو خاطرنشان کرد که اپیدمی COVID-۱۹ هنوز در حال گسترش است و به جای اینکه مسئولیت آن را به گردن یکدیگر بیاندازیم باید با یکدیگر همکاری کنیم.

وی همچنین از حدود ۴۸۰ روزنامه نگار چینی که در ووهان و استان هوبی به انعکاس اخبار مربوط به کرونا پرداخته بودند قدردانی کرد.


تلاش چین برای کشف و تولید واکسن کرونا

"وانگ جی گانگ" وزیر علوم و فناوری چین نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به تلاش های چین برای کشف و تولید واکسن کرونا گفت: ایمنی واکسن در تحقیقات و توسعه در اولویت قرار داشته است.

او افزود: واکسن ها برای مبارزه با بیماری همه گیر مهم هستند و انتخاب مناسبی برای همکاری های بین المللی است.

روابط چین با کشورهای دیگر تقویت شد

"ما ژائو شو" معاون وزیر خارجه چین هم در این نشست مطبوعاتی گفت: چین در میان جنگ COVID-۱۹ با سایر کشورهای جهان همکاری زیادی داشته است.

وی گفت: روابط چین با دیگر کشورها به جای "تضعیف" تقویت شده است و "دایره دوستی" این کشور در میان جنگ جهانی علیه COVID-۱۹ گسترش یافته است.

در کتاب سفید چین در مورد مبارزه با کرونا آمده است: چین سرسختانه‌ترین و کامل‌ترین اقدامات برای پیشگیری و مهار شیوع کووید-۱۹ را اجرا کرد و به شکلی بی‎سابقه کشور را وارد قرنطینه گسترده کرد ظرفیت‎های درمانی را از سراسر کشور بسیج کرد تا هیچ یک از مبتلایان به کووید-۱۹ در مسیر درمان از قلم نیافتند.

گزارش می افزاید: چین بر پایه اصل «اول مردم، اول جان انسان» و با استفاده از تمام توان کشور، با سرعت و کارایی بالا، منابع و نیروهای کل کشور را جمع‌آوری و سازمان‌دهی کرد و تا حد امکان از امنیت جانی و سلامت مردم حفاظت کرد جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین با همبستگی، اتحاد و هماهنگی، چنان فداکاری‎هایی از خود نشان دادند که به خوبی نیروی با شکوه ملت چین را در برابر جهان به نمایش گذاشت. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: