کد خبر: ۲۵۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 05
رئیس‌جمهوری صربستان:
دولت بار سنگین بحران ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا را بر دوش گرفته و در زمان مناسب برنامه جامع اقدامات برای بهبود فضای اقتصادی تدوین شده است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس‌جمهوری صربستان در یک کنفرانس‌ویدئویی تحت عنوان سلامتی در صربستان پس از بیماری همه گیر ویروس کرونا گفت: ما برای موج جدیدی از ویروس کرونا آماده هستیم، زیرا اقتصاد کشورمان آماده است.

به گزارش شفاآنلاین، آلکساندر ووچیچ در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ویدئویی افزود: ویروس کرونا ما را به عنوان یک کشور وادار کرد تا به خودمان اتکا کنیم و به بحران پاسخ دهیم.

ووچیچ در این کنفرانس که در آن رجینا دومینیکس مدیر یونیسف و دوبراوکا نگره رئیس دفتر بانک سرمایه گذاری اروپا برای بالکان غربی حضور داشتند، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بیشتری در کشور انجام می شود و حقوق های شاغلین افزایش خواهند یافت، گفت؛ ما تنها کشوری هستیم که حقوق شاغلین را بطور دائم به میزان 10 درصد افزایش داده ایم.

وی اولویت در کشور را کار بر روی همبستگی بیشتر، ساختن اماکن مناسب جهت تسهیلات در کار و سرمایه گذاری روی مردم، پزشکان و کارکنان بهداشت و درمان برشمرد.

رئیس جمهور صربستان همچنین راه برون رفت از بحران اقتصادی را به عنوان اولویت مهم دانست و در این راستا گفت که بر این باور است صربستان از لحاظ اقتصادی از بهترین کشورهای اروپا و جهان خواهد بود.

دولت صربستان چندی پیش با توجه به کندی چرخه تولید و فعالیت صنایع مختلف به خاطر بحران ناشی از ویروس کرونا برخی اقدامات را در حمایت از اقتصاد کشور، صاحبان شرکت های کوچک و بزرگ و شهروندان به تصویب رساند.

صربستان برای کمک به مردم و شاغلان و صاحبان صنایع و شرکت ها در حمایت از اقتصاد کشور در مقابله با آسیب های بحران ناشی از بیماری ویروس کرونا تدابیر اقتصادی مهمی را اتخاذ و به اینصورت موجب بازگشت به کار 7 هزار شاغل اخراجی از ۷۳ شرکت شده است.

"سینیشا مالی" وزیر دارایی صربستان پیش تر در یک برنامه تلویزیونی در بلگراد با اشاره به آمار اتاق بازرگانی این کشور گفت که این آمار نشان می دهد از زمان اعلام اقدامات حمایت اقتصادی دولت صربستان علاوه بر بازگرداندن ۶ هزار و ۹۸۸  کارگر بر سرکار توسط ۷۳ شرکت و کارخانه کوچک و متوسط، ۳۱ شرکت نیز ۱۴۴ کارگر جدید را استخدام کرده اند.

مالی، به بسته حمایتی دولت صربستان برای کاهش بحران اقتصادی ناشی از کرونا و اهدای 100 یورو به هریک از شهروندان بالای ۱۸ سال اشاره کرد و گفت که پرداخت ۱۰۰ یورو معادل واحد ارزی کشور به هر شهروند بالغ با این توضیح که این اقدام توجیه اقتصادی دارد و این مبلغ از طریق خرید به فروشگاه ها بر می گردد و به این گونه چرخ تولید به حرکت در می آید.

وزیر دارایی صربستان درباره کمک به اقتصاد کشور گفت که دولت بار سنگین بحران ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا را بر دوش گرفته و در زمان مناسب برنامه جامع اقدامات برای بهبود فضای اقتصادی تدوین شده است.

در این بسته حمایتی اقتصادی به ارزش ۵.۱ میلیارد یورو به صورت وام و یارانه به صاحبان شرکت ها و کارخانه‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا و همچنین دادن یکصد یور به هر شهروند بالغ این کشور اشاره شده است.

مجلس جمهوری صربستان هفدهم اردیبهشت حالت فوق العاده در این کشور را که به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اواسط اسفند ماه سال 1398 برقرار بود، رسما لغو کرد.

وضع اضطراری در صربستان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در ۱۵ مارس سال جاری میلادی (۲۵ اسفند ۹۸)؛ توسط «آلکساندر ووچیچ» رییس جمهوری این کشور در سراسر کشور اعلام شد.

ویروس کرونا برای نخستین بار ششم ماه مارس/۱۶ اسفند ۹۸ در صربستان شیوع یافت.

آخرین داده های وزارت بهداشت و درمان صربستان حاکی است که تاکنون در صربستان 11 هزار و 571 نفر به ویروس کرونا مبتلا و 246  نفر جان خود را از دست دادند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: