کد خبر: ۲۵۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 03
کارشناسان تخمین می‌زنند با توجه به آزمایشات نسبتا کمی که در سراسر این کشور پهناور ۲۱۰ میلیون نفری انجام شده، تعداد واقعی مبتلایان تا ۱۵ برابر بیش از آمارهای رسمی باشد
شفاآنلاین>سلامت>ثبت رکورد تازه بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد مرگ و میر در برزیل ظرف ۲۴ ساعت، سبب شده است تا این کشور آمریکایی لاتین جایگاه چهارم را از لحاظ میزان مرگ ناشی از کرونا از آن خود کند.

به گزارش شفاآنلاین،روز سه‌شنبه تعداد جانباختگان ناشی از کووید-۱۹ در برزیل از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت و این نشان می‌دهد ویروس کرونا در این کشور آمریکای جنوبی همچنان پیشتاز است. 

ارقام منتشر شده از سوی وزارت بهداشت این کشور، از ثبت رکورد تازه مرگ و میر یک هزار و ۲۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده ضمن آنکه ظرف ۲۴ ساعت، ۲۸ هزار و ۹۳۶ نفر مبتلا به کرونا هم شناسایی شده‌اند. 

این آمار در حالی منتشر می‌شود که برخی از کشورها مانند برزیل علی رغم هشدارهای سازمان جهانی بهداشت و اپیدمیولوژیست‌ها نسبت به رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، اقدام به بازگشایی مشاغل کرده‌اند.  

تعداد کل موارد تایید شده مبتلا به کووید-۱۹ در برزیل اکنون ۵۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر است که به این ترتیب این کشور آمریکای لاتین را به دومین کشور پس از ایالات متحده از نقطه نظر ابتلا به کرونا تبدیل کرده است. 

تا روز سه شنبه تعداد جانباختگان ناشی از کرونا در برزیل ۳۱ هزار و ۱۹۹ نفر عنوان شده که بدین ترتیب پس از آمریکا، انگلیس و ایتالیا رتبه چهارم مرگ و میر را در اختیار این کشور قرار داده است. 

کارشناسان تخمین می‌زنند با توجه به آزمایشات نسبتا کمی که در سراسر این کشور پهناور ۲۱۰ میلیون نفری انجام شده، تعداد واقعی مبتلایان تا ۱۵ برابر بیش از آمارهای رسمی باشد. 

همچنین در پی اخبار نگران کننده‌ای که روز سه شنبه از ایالت سائو پائولو بزرگترین شهر برزیل منتشر شد، ثبت رکورد بالاترین آمار روزانه مرگ و میر و ابتلا در این ایالت همزمان شده است با بازگشایی مراکز خرید و ادارات. 

در حال حاضر سائوپائولو نزدیک به ۱۲۰ هزار مورد مبتلا و نزدیک به ۸ هزار مورد مرگ را ثبت کرده است. 

 «رافائل گالیز» متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه فدرال ریودوژانیرو به خبرگزاری فرانسه گفت: در شرایط کنونی، عادی‌سازی شرایط و برداشتن محدودیت‌ها همچون ریختن بنزین بر روی آتش است. 

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه‌شنبه نسبت به بازگشایی مشاغل در این کشور هشدار داد و افزود رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، خطر اوج گیری کرونا را افزایش می‌دهد.  

وزارت بهداشت برزیل نیز در توضیح آمار موارد ابتلا و مرگ و میر توضیح داد: به دلیل وسعت کشور و تنوع جغرافیایی، راهی برای تعیین اوج بیماری وجود ندارد. 

از سوی دیگر، بحران سلامت در برزیل همزمان شده است با بحران سیاسی؛ بحرانی که ژائیر بولسونارو رییس جمهوری راستگرای این کشور در درگیری آشکار با مقامات محلی به دلیل اصرارشان برای ادامه وضعیت قرنطینه، به آن دامن زده است. 
 
بولسونارو که به ترامپ برزیل معروف است و به لیل نحوه عملکردش در مقابله با کرونا، با انتقادات گسترده‌ای از سوی مردم و مقامات سیاسی و بهداشتی کشورش روبرو است پیش از این در واکنش به این انتقادات گفته بود: مرگ یک روزی پایان زندگی همه است. فرانس ۲۴ 
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: