کد خبر: ۲۵۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 02
شفا آنلاين :براي اولين بار از ماه مارس، هيچکس در اسپانيا در اثر ويروس کرونا جان خود را از دست نداده است
شفاآنلاین>سلامت>برای اولین بار از ماه مارس، در اسپانیا طی 24 ساعت هیچ مورد مرگ ناشی از کووید 19 گزارش نشده و فقط 71 مورد ابتلای جدید تایید شده است. 

به گزارش شفاآنلاین، طبق آمار رسمی، در مجموع 27127 نفر در اسپانیا جان باخته و 240 هزار نفر نیز مبتلا شده اند. البته دولت همچنان قصد دارد وضعیت اضطراری را تا 21 ژوئن تمدید کند.

از دوشنبه مراکز خرید و اماکن عمومی در مسکو بازگشایی شده و 300 هزار نفر به سر کار خود بازگشتند. این اقدام به رغم افزایش شمار مبتلایان جدید در روسیه انجام شده است: بنا به گزارش های رسمی بیش از 9 هزار مورد ابتلای جدید در روز دوشنبه ثبت گردید. 

انگیزه این اقدام، بازگشایی اقتصادی است، زیرا این کشور حتی پیش از شیوع بیماری نیز در یک بحران اقتصادی قرار داشت. انتقاد از سیاست های دولتی در مبارزه با کرونا نیز از مدت ها پیش رو به افزایش است.

دولت های برزیل و آمریکا روز یکشنبه  در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که آمریکا بیش از دو میلیون دوز هیدروکسی کلروکین را برای استفاده پرسنل درمان و افراد بیمار به برزیل ارسال کرده است. دولت آمریكا همچنین هزار دستگاه ونتیلاتور را به این كشور ارسال كرد. در همین حال، از ورود افراد از مبدا برزیل به آمریکا جلوگیری می شود.

در ترکیه، رستوران ها، کافه ها و پارک ها مجاز به بازگشایی بوده و قطارهای بین شهری نیز توانستند از دوشنبه دوباره شروع به کار کنند. 

دولت از هفته ها پیش به تدریج محدودیت های اعمال شده را کاهش می دهد و اخیرا اعلام کرد که این بیماری تحت کنترل می باشد. تاکنون در ترکیه بیش از 4500 نفر جان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده اند و بیش از 160 هزار مورد ابتلا ثبت شده است.

در انگلیس گردهمایی حداکثر شش نفر با حفظ فاصله اجتماعی در پارک ها و باغ های خصوصی از دوشنبه دوباره امکان پذیر است. علاوه بر این، برخی از مدارس نیز به روی کودکان بازگشایی می شوند. گفته شده قوانینی مشابه در سایر مناطق اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نیز اعمال می شود.زوددويچه سايتونگ (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: