کد خبر: ۲۵۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد.

 از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ نفر (حدود ۸۰ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۴۷نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ هزار مورد تست جدید از افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ گرفته شده و تاکنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و در پنچ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران و بخش هایی از کرمان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی افزود: مردم می توانند اپلیکیشن ماسک را بر روی تلفن های همراه خود نصب کنند و از وضعیت استان یا شهر مورد نظر خود درباره وضعیت شیوع کرونا مطلع شوند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: