کد خبر: ۲۵۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 28
روند دوم موج بیکاری در بخش‌های خصوصی آمریکا آغاز شده و انتظار میرود که شمار بیکاران این بخش دوبرابر بخش دولتی به علت شیوع ویروس کرونا باشد
شفاآنلاین>اجتماعی>از آغاز موج دوم بیکاری در آمریکا به دنبال شیوع ویروس همه گیری کرونا و تاثیر شدید این بیماری بر بخش‌های خصوصی ایالت متحده خبر داد. 

به گزارش شفاآنلاین، تعدیل نیرو در دولت آمریکا و دولت‌های محلی که بودجه آن‌ها به دلیل تاثیر ویروس کرونا کاهش یافته و اخراج نیروهای کار در بخش خصوصی باعث به راه افتادن موج دوم بیکاری در این کشور شده است و تنها در هفته گذشته ۲ میلیون شهروند آمریکایی درخواست دریافت مزایای بیکاری کردند. 

گزارش هفتگی مطالبات بیکاری وزارت کار آمریکا در روز پنجشنبه نیز نشان می‌دهد که تعداد افراد درخواست دریافت مزایای بیکاری این هفته رکود جدیدی در اواسط ماه مه (اردیبهشت-خرداد) به ثبت برساند. 

در گزارش وزارت کار آمریکا آمده است که پس از تعطیل شدن مشاغل در اواسط ماه مارس (اسفند-فروردین) برای کنترل گسترش ویروس کرونا به طور تقریبی اقتصاد آمریکا را زمین گیر کرده است. 

گزارشات افزایش آمار بیکاری در آمریکا در حالی منتشر می‌شود که به تازگی روند بازگشایی برخی از مشاغل در این کشور آغاز شده و به نظر میرسد حتی بازگشایی نسبی اقتصاد در آمریکا نتوانسته روند رو به رشد بیکاران در این کشور را متوقف کند. 

جوئل ناروف اقتصاددان ارشد در پنسیلوانیا می‌گوید: روند دوم موج بیکاری در بخش‌های خصوصی آمریکا آغاز شده و انتظار میرود که شمار بیکاران این بخش دوبرابر بخش دولتی به علت شیوع ویروس کرونا باشد. 

براساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، تعداد افرادی که مطالبات جدیدی راجع به مزایای بیکاری در ایالت‌های آمریکا کرده‌اند، احتمالاً در مجموع هفته‌ای ۲.۱ میلیون نفر است. 

گزارش جدید «اداره آمار کار» وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که ۳۴ ایالت این کشور ماه گذشته در آمار بیکاری رکورد زده‌اند و ایالت نوادا که به شدت وابسته به صنایع غذایی و مهمانپذیری و هتل‌داری است، بالاترین نرخ بیکاری را در میان ایالت‌ها داشته است. 

روزنامه نیویورک تایمز نیز هفته گذشته در گزارشی نوشت که به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و تمهیدات مقابله با این بیماری مانند قرنطینه و ماندن در خانه، روز به روز بر آمار بیکاران آمریکا افزوده می‌شود و در این میان این فقرا هستند که همیشه باید بیشترین سهم را در این بخش بپردازند. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: