کد خبر: ۲۵۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
بازارهای نفت به توافق تاریخی و همچنین اجرای قوی آن توسط کشورهای شرکت کننده پاسخ مثبت داده اند
شفاآنلاین>اقتصادی>دبیرکل اوپک روز پنجشنبه گفت: بازار جهانی پاسخ خوبی به رکورد کاهش تولید اوپک پلاس داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، محمد بارکیندو گفت: اوپک با افزایش قیمت نفت و پایبندی به آخرین کاهش های تولید تشویق می شود.

بارکیندو در مورد واکنش بازار به توافق اوپک پلاس گفت: بازارهای نفت به توافق تاریخی و همچنین اجرای قوی آن توسط کشورهای شرکت کننده پاسخ مثبت داده اند.

وی افزود: به طور کلی همگرایی تدریجی اما پایدار از اصول اولیه عرضه و تقاضا است.

قیمت نفت با امید به افزایش تقاضا و همچنین کاهش مازاد عرضه در بازارهای جهانی روز چهارشنبه و برای چهارمین روز متوالی با رشد قیمت همراه شد.

قیمت نفت این روزها موافق خواست تولیدکنندگان، بالا می‌رود تا شاید بخشی از کسری بودجه‌ای که از محل کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها در ماه‌های گذشته بر اقتصاد نفتی آنها تحمیل شده را جبران کند.

تولیدکنندگان نفت از ابتدای سال جاری میلادی با کاهش قیمت مواجه شدند اما اصلی‌ترین ضربه به قیمت را نه شیوع ویروس کرونا که نشست ناکام اوپک پلاس در ابتدای ماه مارس زد.

اگرچه بعد از سقوط‌های پی در پی قیمت نفت، ‌سرانجام اعضای اوپک پلاس تصمیم به توافق و کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای از تولید خود گرفتند اما بازار طلای سیاه آنچنان از نفت اشباع شده که چند ماه زمان لازم است تا مازاد تولید جذب بازار مصرف شود.

با این حال کاهش محدودیت‌های تردد در جهان و امید به کنترل کرونا باعث شده تا تقاضا برای سوخت افزایش پیدا کند که می‌تواند روند بهبود قیمت نفت را تسریع بخشد.

از سوی دیگر نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه با پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید و همراهی خواسته و ناخواسته سایر تولیدکنندگان، کاهش داشته و امیدها را به رشد قیمت‌ها در ماه های آینده افزایش داده است.رویترز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: