کد خبر: ۲۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
نویسنده: الکساندر ساروويچ
گزارشات واصله آمریکای لاتین از پرسنل پزشکی و همچنین تحلیل های محققان حاکی از آن است که شمار جانباختگان به طور قابل توجهی بیشتر از آمار رسمی می باشد
شفاآنلاین>سلامت>در روز بین المللی پرستار، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد طی 24 ساعت، بار دیگر 881 نفر در اثر کرونا جان باخته اند. براساس آمار رسمی، با حدود 15600 جانباخته و بیش از 230 هزار مورد ابتلا، برزیل کانون اپیدمی در آمریکای لاتین است. 

البته بعید است آمارهای رسمی بتوانند وسعت این بحران را به ویژه در کشورهای پرجمعیت آمریکای لاتین به درستی ترسیم کنند. گزارشات واصله از پرسنل پزشکی و همچنین تحلیل های محققان حاکی از آن است که شمار جانباختگان به طور قابل توجهی بیشتر از آمار رسمی می باشد.

رئیس جمهور برزیل که در گذشته ویروس را به عنوان "آنفولانزای کوچک" کم اهمیت جلوه داده بود، اکنون در مورد افزایش وخامت اوضاع اظهار داشت: "متاسفم. انتظار دارید من چه کاری انجام دهم؟"

فرمانداران اکثر ایالت ها از بولسونارو انتقاد کرده اند، اما خود نیز هیچ محدودیت های سختگیرانه و قرنطینه ای اعمال ننموده اند. درعوض، آنها فقط برخی شهرهای معدود را قرنطینه کرده یا این تصمیم را به عهده شهردار گذاشته اند. بولسونارو در تلاش است تا تمهیدات موجود را لغو کند، زیرا معتقد است خسارت اقتصادی بسیار جدی است.

همتای مکزیکی بولسونارو نیز مدتهاست که جدیت اوضاع را نادیده گرفته و می خواهد در نتیجه فشارهای همسایه شمالی خود تمهیدات محافظتی را به زودی لغو نماید: مقامات آمریکایی اخیراً خواستار بازگشایی کارخانه های اتومبیل سازی واقع در مرز بین دو کشور شدند. مکزیک از اوایل ماه ژوئن به حالت عادی باز خواهد گشت.

برخلاف برزیل و مکزیک، پرو این بیماری را جدی گرفت و رئیس جمهور آن به سرعت سختگیرانه ترین محدودیت ها را تحمیل کرد. با وجود این به طور فزاینده ای آشکار می شود که این کشور نیز شدیدا تحت تاثیر اپیدمی قرار گرفته است.اشپيگل (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: