کد خبر: ۲۵۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
مقام پزشکي آمريکا:
همچنين ممکن است اين واکسن‌ها به طور کامل محافظ نباشند. کارهايي که ممکن است انجام دهند اين است که شما را از ابتلا به بيماري کوويد-۱۹ و ابتلا به پنوموني شديد جلوگيري مي‌کند اما هنوز هم ممکن است به اين عفونت مبتلا شويد
شفاآنلاین>سلامت>مقام پيشين سازمان غذا و داروي آمريکا دستيابي اطمينان‌بخش به واکسن کرونا را در سال ۲۰۲۱ محتمل دانست و گفت ممکن است اين واکسن‌ها به طور کامل ايمني ندهند و افراد بار ديگر مبتلا شوند.

به گزارش شفاآنلاین،اسکات گاتليب روز يکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري در پاسخ به اين سوال که وزير بهداشت گفته تا ژانويه ۳۰۰ ميليون دُز واکسن کرونا توليد خواهد شد، گفت: احتمالا به نيمي از اين عدد دست يابيم چرا که بسياري از اين واکسن‌ها به ۲ دز نياز دارند.

 وي ادامه داد: از اين رو ممکن است براي گروه‌هاي پرخطر مي‌توانيم در صورت بروز شيوع دوباره اين بيماري در پاييز، مجوز استفاده اضطراري از اين واکسن‌هايي که در مرحله نخست يا دوم مطالعات هستند، داده شود.

کميسيونر سابق سازمان غذا و داروي آمريکا اضافه کرد: همچنين ممکن است اين واکسن‌ها به طور کامل محافظ نباشند. کارهايي که ممکن است انجام دهند اين است که شما را از ابتلا به بيماري کوويد-۱۹ و ابتلا به پنوموني شديد جلوگيري مي‌کند اما هنوز هم ممکن است به اين عفونت مبتلا شويد.

گاتليب خاطرنشان کرد: بنابراين ممکن است پس از واکسن هم بتوانيد عفونت را دريافت و منتقل کنيد اما به همان اندازه مريض نمي‌شويد. بنابراين کاري که در آن شرايط انجام دهيم اين است که اگر اپيدمي داشته باشيم، از واکسن‌ها بر روي افرادي استفاده کنيم که واقعا در معرض خطر بالايي قرار دارند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد ميليون‌ها دُز واکسن داشته باشيم، تصريح کرد: اگر چنين توليدي داشته باشيم باز هم ده‌ها ميليون دز کم خواهيم داشت.

کميسيونر پيشين سازمان غذا و داروي آمريکا در پاسخ به اين سوال که اگر به واکسن دست يابيم ۳۲۸ ميليون آمريکايي و هشت ميليارد نفر در جهان، يکشبه خواستار آنها خواهند بود در حاليکه چنين اتفاقي نمي‌افتد، گفت:ساخت واکسن طول مي‌کشد و پس از آن بايد به يک ثباتي در آزمايش‌ها برسيد.

گاتليب با يادآوري مراحل ساخت واکسن آنفلوآنزاي اچ وان ان وان گفت: ساخت واکسن يک کار بسيار دشوار است و وقتي ساخته شد بايد در يک کيفيت بسيار بسيار بالايي باشد. از اين رو فکر مي‌کنم ما در سال ۲۰۲۱ واکسن قابل ملاحظه‌اي براي استفاده خواهيم داشت.

وي افزود: ممکن است ما ۲۰۰ ميليون نفر نيازمند به اين واکسن داشته باشيم در نتيجه بايد بتوانيم ۴۰۰ ميليون دز از اين واکسن توليد کنيم که به نظرم در سال ۲۰۲۱ محقق خواهد شد. با اين حال ممکن است در صورت شيوع اين بيماري در شهر بزرگ، مجبور باشيم در پاييز براي افراد پرخطر استفاده کنيم.

تعداد کودکان گرفتار کرونا

اين مقام پيشين سازمان غذا و داروي آمريکا درباره موارد ابتلاي کودکان به ويروس کرونا هم گفت: اين گزارش‌ها بسيار نگران کننده است. نشانه‌هايي از علائم پس از ويروس مرتبط با کرونا ظاهر شده است.

گاتليب افزود: سازمان جهاني بهداشت و مرکز کنترل و پيشگيري بيماري‌ها گام‌هايي را در اين زمينه برداشته‌اند و گفتند آنها با ويروس مرتبط هستند هرچند که يک رابطه معمولي نيست.

وي با بيان اينکه چنين مواردي را در انواع ديگر ويروس‌ها هم مي‌بينيم، ادامه داد: ما در واقع نمي‌دانيم چه تعدادي از کودکان اين ويروس را دارند. آيا صدها هزار نفرند يا ميليون‌ها کودک به اين ويروس گرفتار شده‌اند و ما تنها ۱۰۰ يا ۲۰۰ مورد آن را ديده‌ايم؟

کميسيونر سابق سازمان غذا و داروي آمريکا با يادآوري اينکه نخستين مورد در ۶ ارديبهشت در انگليس مشاهده شد، گفت: پس از آن ايتاليا و سپس پزشکان نيويورک نخستين مورد را در آمريکا گزارش کردند. اکنون آنها بيش از ۱۰۰ مورد گزارش داده‌اند که متاسفانه سه نفر آنها جان باخته‌اند.

گاتليب افزود: ما هنوز نمي‌دانيم چه کسري از مبتلايان را کودکان تشکيل داده‌اند. چند هفته پيش يکي از نشريات پزشکي مطرح کرده بود که احتمالا کودکان يک سوم دچارشدگان به اين بيماري هستند.

وي ادامه داد: اگر در نظر بگيريم که ممکن است ۲۰ ميليون نفر در آمريکا دچار اين ويروس شده باشند، به اين معنا خواهد بود که تعداد زيادي از آنها، کودک هستند.

بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، بيش از يک ميليون و 500 هزار نفر در آمريکا گرفتار کوويد-19 شناسايي شده‌اند و نزديک به 90 هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.سي بي اس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: