کد خبر: ۲۵۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
ايالات متحده بزرگترين تامين کننده بودجه سازمان جهاني بهداشت بوده است و اگر کمک‌هاي آمريکا به اين سازمان با سهم چين مطابقت داشته باشد، اين بودجه نزديک به يک دهم بودجه پيشين آن که حدود ۴۰۰ ميليون دلار در سال بوده، رقم مي‌خورد
شفاآنلاین>سلامت>دولت دونالد ترامپ که حدود يک ماه پيش کمک مالي به سازمان جهاني بهداشت را به حالت تعليق درآورده بود، اعلام کرده است تنها بخشي از بودجه اين سازمان جهاني را تامين خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، واشنگتن، رقم اين کمک را برابر با سهم چين در تامين بودجه سازمان جهاني بهداشت اعلام کرده ‌است که براين اساس، رقمي که آمريکا قرار است به اين سازمان جهاني اختصاص دهد، يک‌دهم مبلغ پيشين يعني حدود ۴۰۰ميليون دلار خواهد بود.

ترامپ کمک‌هاي ايالات متحده به سازمان جهاني بهداشت را در ۱۴ آوريل (۲۶ فروردين) به حالت تعليق درآورد و دليل اين امر را ارتقاء "اطلاعات نادرست" چين در مورد شيوع ويروس کرونا خواند و گفت دولت وي بازنگري در مورد اين سازمان را آغاز مي‌کند.

مقامات سازمان جهاني بهداشت ادعاهاي دولت ترامپ را تکذيب کردند و دولت چين خواهان اقدام شفاف واشنگتن شد.قرار است از سرگيري بودجه سازمان جهاني بهداشت توسط آمريکا به‌اندازه سهم چين در کمک به اين سازمان باشد.  

ايالات متحده بزرگترين تامين کننده بودجه سازمان جهاني بهداشت بوده است و اگر کمک‌هاي آمريکا به اين سازمان با سهم چين مطابقت داشته باشد، اين بودجه نزديک به يک دهم بودجه پيشين آن که حدود ۴۰۰ ميليون دلار در سال بوده، رقم مي‌خورد.فاکس نيوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: