کد خبر: ۲۵۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
کارشناس مسايل بين المللي:
وقتي کشوري تحريم مي شود در واقع در چنين بحبوحه اي به داروها و تجهيزات براي درمان بيماران دست پيدا نمي کند به اين معنا که جان اين افراد در معرض خطر قرار مي گيرد و اين خود يک جنايت است
شفاآنلاین>سلامت>آلفرد دي زاياس کارشناس مسايل بين المللي و دبيرکل پيشين کميته حقوق بشر سازمان ملل در گفت و گو با تلويزيون چين اظهار کرد که تحريم ها در جريان همه گيري شيوع کرونا مرگبارتر و خطرناک تر است.

به گزارش شفاآنلاین،خاطر نشان کرد در جريان همه گيري بسياري از کشورها با کمبود تجهيزات پزشکي روبرو شدند و آمريکا هم مستثني نبود.

او تصريح کرد که در چنين شرايطي باز هم دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا بر اعمال تحريم و فشار حداکثري عليه ايران ، سوريه ، ونزوئلا ، کوبا و چندين کشور ديگر تاکيد مي کند و آنها را از دستيابي به همين تجهيزات هم محروم مي کند.

گزارش ادامه مي دهد که وقتي کشوري تحريم مي شود در واقع در چنين بحبوحه اي به داروها و تجهيزات براي درمان بيماران دست پيدا نمي کند به اين معنا که جان اين افراد در معرض خطر قرار مي گيرد و اين خود يک جنايت است.

تلويزيون چين به نقل از اين کارشناس آورده است چطور تحريم هاي بي رحمانه باعث مرگ تعداد زيادي از مردم کشورهاي تحت تحريم شده و براي مثال به وضعيت ونزوئلا اشاره کرده است.

در همين گزارش آمده است حتي دادگاه بين المللي جرايم نيز تحريم هاي اقتصادي عليه کشورهاي ديگر را غيرقانوني توصيف کرده است اما عاملان آن به دنبال توجيه تحريم هايشان عليه ديگر کشورها هستند.

زاياس به قوانين بين المللي اشاره مي کند که بر مبناي اصول و قوانين دادگاه بين المللي جرايم تحريم، جرم عليه بشريت محسوب مي شود.

گزارش تاييد مي کند که تحريم ها از سال ۲۰۱۹ بتدريج سنگين تر و سخت تر شده و متاسفانه در شرايط همه گيري نيز کشورهاي مورد تحريم را بشدت آزرده و به مخاطره انداخته است.سي سي تي وي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: