کد خبر: ۲۵۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
نویسنده : سلمون اندرو
تحلیل علل تفاوت چشمگیر در مدیریت این بیماری در غرب و شرق آسان نیست و به عوامل بی شماری وابسته است
شفاآنلاین>سلامت>جالب ترین روند مشهود در خلال بیماری عالم گیر کووید ۱۹ تفاوت بسیار چشمگیر میان شرق آسیا و غرب در زمینه تاثیرات این بیماری است .شرق آسیا شامل ملل تحت تاثیر فرهنگ چین - چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ویتنام – در مدیریت کرونا بهتر از غرب عمل کرده اند. 

به گزارش شفاآنلاین، در بخش نخست این مجموعه دو قسمتی به بررسی عادات، فرهنگ و نگرش اجتماعی مردم به حاکمیت و حریم خصوصی و تجربه تاریخی اخیر و در بخش دوم به بررسی رهبری سیاسی، واکنش های سیاسی، انسجام جمعیتی، واکسن، ظرفیت تولید، جهش ویروسی، نژاد و آب و هوا به عنوان عوامل موثر در این تفاوت پرداخته است.  

تحلیل  علل تفاوت چشمگیر در مدیریت این بیماری در  غرب و شرق آسان نیست  و به عوامل بی شماری وابسته است.

در فهرست ده کشور اول جهان از نظر ابتلا به کرونا که به وسیله دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده است، نام کشورهای غربی بسیار مرفه و صاحب نفوذ به چشم می خورد  و اگرچه این ویروس در شرق آسیا نمایان  شد، هیچ کشوری از این منطقه در جمع ده کشور نخست قرار ندارد.

شرق آسیا از نظر فرهنگی و اجتماعی دارای شهرهای بزرگتر و جمعیت های بیشتر است و  خانواده ها غذا را در ظرف مشترک صرف می کنند. پس چه چیزی در شرق آسیا درست و در غرب نادرست است.

یکی از تفاوت های مهم تفاوت رفتاری است. مردم در غرب دستورات را اجرا نمی کنند ولی چنین نافرمانی در چین و ویتنام کمونیست غیرقابل تصور است .در کره جنوبی و ژاپن مردم از حضور در تجمعات خودداری می کنند و ضدعفونی کردن دستها و استفاده از ماسک را جدی می گیرند .

استفاده از تجهیزات الکترونیکی در شرق آسیا بسیار گسترده است و اجتماع بر حریم خصوصی اولویت داده شده است . 

همچنین همه کشورهای شرق آسیا خاطرات زنده ای از جنگ در خاک خود دارند درحالی که مردم غرب از سال ۱۹۴۵ به این سو، جنگ را در خاک خود لمس نکرده اند. 

کشورهای شرق آسیا تجربه های تازه تری در مورد محرومیت های اقتصادی در مقایسه با غرب داشته اند و شاید بتوان گفت آمادگی شرق آسیا برای مدیریت بحران بالاتر بوده است .

دکتر کنجی شیبویا ، استاد ژاپنی بهداشت جمعیت در کینگز کالج لندن، می گوید : کشورهایی که در مدیریت امنیت ملی موفق تر هستند بهتر می توانند بیماری های عالم گیر را مدیریت کنند.

 همچنین باید در نظر داشت که  شرق آسیا پیش از این نیز گرفتار بیماری های سارس و مرس بوده اند  و آمادگی خود را افزایش داده اند. آسيا تايمز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: