کد خبر: ۲۵۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
روسیه:
در حال حاضر تحقيقات باليني در مورد داروي مفلوخين ادامه دارد و اين دارو در مقايسه با داروهاي ديگر براي مداواي بيماراني که در وضع نه چندان بدي قرار دارند، امتيازاتي دارد
شفاآنلاین>سلامت>رئيس آژانس فدرال پزشکي و بيولوژيکي روسيه اعلام کرد که داروي مفلوخين در درمان بيماران کرونايي نتايج خوبي داده است.

به گزارش شفاآنلاین،ورونيکا اسکوارتسووا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتي گفت: آزمايش باليني داروي مفلوخين نشان مي‌دهد که اين دارو براي مداواي بيماران کرونايي با وضع سلامتي مياني نتايج خوبي داده است. 

مقام روس افزود: تحقيقات باليني در مورد داروي مفلوخين ادامه دارد و اين دارو در مقايسه با داروهاي ديگر براي مداواي بيماراني که در وضع نه چندان بدي قرار دارند، امتيازاتي دارد. 

وي ادامه داد: دست کم حال ۷۰ درصد بيماران مبتلا به کرونا پس از استفاده از اين دارو بهتر مي‌شود. نکته جالب اين است که در پايان هفته نخست استفاده از داروي مفلوخين، در ۶۰ درصد بيماران ويروس کوويد-۱۹ از بين مي‌رود.

 اسکوارتسووا در همين حال خاطرنشان کرد که داروي مفلوخين در ۲۶ درصد بيماران عوارض جانبي داشته است اما به آساني مي توان اين عوارض را تحمل کرد که از آن جمله اخلال در کار قلب و به هم خوردن ساعات خواب است.  

گفتني است رئيس پژوهشگاه فيزيولوژي و ايمنولوژي آکادمي علوم روسيه به تازگي از آغاز بکارگيري شيوه‌اي جديد براي درمان بيماران کرونايي خبر داده است.

روزنامه روسي ايزوستيا به نقل از والري چرنيشف عضو آکادمي علوم روسيه و رئيس پژوهشگاه فيزيولوژي و ايمنولوژي آکادمي علوم روسيه نوشت: شيوه جديد شامل تنفس ترکيبي از هليم و اکسيژن داغ مي‌شود.

به گفته دانشمند روس، در زمان حاضر از اين شيوه به همراه شيوه تهويه شش‌ها در بيمارستان‌هاي سن‌پترزبورگ و کومي براي درمان بيماران کرونايي استفاده مي‌کنند.

آناستازيا راکووا معاون شهردار مسکو هم پيشتر گفته بود که بيماران کرونايي با استفاده از پلاسما معالجه مي‌شوند و اين شيوه ثمربخش است و حال بيماراني که با اين شيوه مداوا شده‌اند رو به بهبودي گذاشته است.  

ميخاييل موراشکو وزير بهداشت روسيه به تازگي  به ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه گزارش داد که واکسن کرونا آماده شده و آزمايش آن آغاز شده است.

رئيس جمهوري روسيه ابراز اميدواري کرد که واکسن کرونا در اغاز ماه سپتامبر براي واکسيناسيون مردم آماده شود.

بر اساس آخرين اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسيه، شمار افرادي که در اين کشور کرونا گرفته اند ۲۶۲ هزار و ۸۴۳ نفر است و ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر بهبود يافته و دو هزار و ۴۱۸ تن نيز فوت کرده اند.آژانس فدرال پزشکي و بيولوژيکي روسيه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: