کد خبر: ۲۵۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
ايتاليا که بشدت از شيوع کرونا آسيب ديده، تلاش کرد تا برنامه‌اي براي بازگشايي سواحل خود منتشر کند اما اين در حالي است که گردشگران خارجي فعلاً اجازه يا برنامه‌اي براي سفر به اين کشور ندارند
 شفاآنلاین>سلامت>شمار زيادي از کشورهاي اروپايي بخش گسترده‌اي از تدابيري را که براي مقابله با کرونا وضع کرده بودند، لغو کرده يا جدول زماني لغو آنها را اعلام کردند.

 به گزارش شفاآنلاین، هرچند نگراني‌هاي زيادي درباره شيوع موج دوم کرونا وجود دارد، بسياري از کشورهاي اروپايي تلاش کردند تا با لغو ممنوعيت‌ها زمينه را براي بازگشت به زندگي عادي فراهم کنند.

دولت‌هاي مختلفي در سراسر دنيا، از استراليا گرفته تا اتريش تلاش کردند تا مرزهاي خود را بازگشايي کرده و محدوديت‌ها را لغو کنند اما اين در حالي است که شيوع گسترده کرونا در کشورهايي همچون آمريکا و روسيه ادامه دارد. 

شدت فاجعه اقتصادي ناشي از کرونا زماني آشکارتر شد که خبرها حکايت از آن دارد که حتي آلمان به عنوان موتور اقتصادي اروپا وارد دوره رکود شده است.

در حالي که يک سال با توليد واکسن کرونا فاصله وجود دارد دولت‌ها تلاش مي‌کنند تا با برداشتن گام‌هايي به زندگي عادي بازگردند.

برخي کشورها کاهش شمار مبتلايان را توجيه مناسبي براي لغو محدوديت‌ها مي‌دانند. براي نمونه، دانمارک از جمله نخستين کشورهايي که بازگشايي تدريجي را آغاز کرد، روز جمعه گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته هيچ مورد تازه‌اي از ابتلا به کرونا را شناسايي نکرده است.

اسلووني نخستين کشور اروپايي است که روز جمعه پايان همه‌گيري کرونا را اعلام کرد و گفت که مرزهايش را بازگشايي مي‌کند.

آلمان آماده مي‌شود تا از امروز (شنبه) ليگ داخلي فوتبال را با استاديوم‌هاي خالي و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي دوباره شروع کند. 

فرانسه نيز که از روز دوشنبه برخي محدوديت‌ها را لغو کرده است، براي نخستين تعطيلات آخر هفته در پي کاهش اين محدوديت‌ها آماده شده و هشدار داده است تا مردم از تجمعات گسترده پرهيز کنند.

سه کشور لاتوني، استوني و ليتواني تلاش کردند تا يک «حباب بالتيک» در حوزه درياي بالتيک ايجاد کرده و جابجايي و مسافرت ميان اين سه کشور را فراهم کنند.

واتيکان نيز اعلام کرد که از روز دوشنبه آينده «کليساي سن پيتر» را که پس از دو ماه بازگشايي خواهد کرد.

جدول زماني ايتاليا براي از سرگيري کار و سفر

ايتاليا که بشدت از شيوع کرونا آسيب ديده، تلاش کرد تا برنامه‌اي براي بازگشايي سواحل خود منتشر کند اما اين در حالي است که گردشگران خارجي فعلاً اجازه يا برنامه‌اي براي سفر به اين کشور ندارند. 

دولت ايتاليا بامداد شنبه اعلام کرد که از سوم ژوئن (۱۴ خرداد) اجازه سفر به خارج کشورها و مسافرت به اين کشور را خواهد داد. اين برنامه‌ريزي، تحول گسترده‌اي در لغو محدوديت‌هاي قرنطينه به شمار مي‌آيد.

علاوه بر اين، سفرهاي داخلي در سراسر کشور نيز از همان تاريخ مجاز خواهد بود. رستوران‌ها و فروشگاه‌هاي ايتاليا هم آماده مي‌شوند تا از ۱۸ مي (۲۹ ارديبهشت) فعاليت خود را از سر بگيرند، البته بايد فاصله‌گذاري اجتماعي و برخي محدوديت‌هاي ديگر را رعايت کنند.

بيش از ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در ايتاليا به دليل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در اين زمينه پس از آمريکا و انگليس سومين رده را در سراسر دنيا دارد.

بازگشت دانش‌آموزان بلژيکي به مدارس

برخي دانش‌آموزان بلژيکي با پوشيدن ماسک از روز جمعه به کلاس‌هاي خود بازگشتند. مدارس ابتدايي و راهنمايي اجازه يافته‌اند با حفظ فاصله‌گذاري اجتماعي کلاس‌هاي دانش‌آموزان نهايي را برگزار کنند اما بعضي مدارس اعلام کرده‌اند که بازگشايي آنها به صورت آزمايشي خواهد بود.

برخي دانش‌آموزان نيز روز جمعه در کلاس‌ها حاضر نشدند اما انتظار مي‌رود که از روز دوشنبه کلاس‌ها با ظرفيت کامل فعاليت خود را شروع کنند.

بلژيک ۱۱ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر جمعيت دارد و ميزبان نهادهاي اتحاديه اروپا و ناتوست. اين کشور گزارش کرده که بيش از ۵۴ هزار فرد مبتلا به کرونا را شناسايي کرده که از اين تعداد، حدود ۹ هزار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

حفظ محدوديت سفر در نروژ

«ارنا سولبرگ» نخست وزير نروژ روز جمعه گفت که احتمالاً برخي محدوديت‌هايي که وضع شده تا ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) همچنان به قوت خود باقي خواهد بود.

اين محدوديت‌ها شامل ممنوعيت سفر به خارج کشور، قرنطينه ۱۰ روز براي شهروندان بازگشته از خارج و ممنوعيت ورود غيرنروژي‌هايي که مجوز اقامت يا کار در نروژ را ندارند، مي شود.

احتمال مي‌رود که دولت نروژ تصميم بگيرد از ۲۵ ژوئن (پنجم تيرماه) سفرهاي تفريحي شهروندان خود به کشورهاي نورديک را لغو و پنج روز بعد از آن نيز سفر ميان برخي کشورهاي گزينش شده در اروپا را نيز ملغي اعلام کند.

بازگشايي رستوان‌ها و کافه‌هاي وين

اتريش نيز از جمله کشورهاي پيشتاز در لغو محدوديت‌هاي قرنطينه‌اي بود و در گامي نمادين، رستوران‌ها و کافه‌هاي وين را بازگشايي کرد.

اين کشور اعلام کرد که در دو هفته آينده مجوز برگزاري رويدادهاي فرهنگي که کمتر از يکصد شرکت‌کننده دارند، صادر خواهد شد و از اول اوت (يازدهم مرداد) رويدادهايي که کمتر از يک هزار شرکت‌کننده دارند، اجازه برگزاري خواهند داشت.

فعلاً سالن‌هاي سينما و تئاتر اجازه فعاليت نخواهند داشت؛ اقدامي که باعث فشار بر دولت شده و وزير فرهنگ روز جمعه مجبور شد کناره‌گيري کند. 

البته قرار است سالن‌هاي سينما و تئاتر از اول ژوئيه (يازدهم تير ماه) با ظرفيت محدود و حفظ محدوديت‌ها فعاليت خود را شروع کنند.

قرار است هتل‌ها و ساير اماکن اسکان گردشگران از روز ۲۹ مي (نهم خرداد) بازگشايي شوند تا بتدريج زمينه ورود گردشگران خارجي، خصوصا آلمان‌ها که نقش اساسي در اقتصاد اتريش دارند، فراهم شود.

برنامه‌ريزي چک براي بازگشايي هتل‌ها و آغاز فوتبال

مقام‌هاي جمهوري چک نيز اعلام کردند که از ۲۵ مي (پنجم خرداد) به رستوران‌ها، هتل‌ها و استخرها اجازه داده خواهد شد تا فعاليت خود را شروع کنند.

برگزاري رويدادهايي که کمتر از يکصد شرکت‌کننده دارد از همان تاريخ مجاز خواهد بود اما همه اين موارد مشروط به آن است که فاصله‌گذاري اجتماعي رعايت شده و شهروندان در اماکن عمومي از ماسک استفاده کنند.

سوت شروع ليگ فوتبال اين کشور نيز از هفته آينده بدون حضور تماشاگران در استاديوم‌ها زده خواهد شد. 

جمهوري چک ۱۰ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر جمعيت دارد و گزارش‌هاي رسمي حاکي است که ۸ هزار و ۳۵۲ مبتلا به کرونا شناسايي شده‌اند که از ميان آنها ۲۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.آ اف پ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: