کد خبر: ۲۵۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 15
اکنون ویروس کرونا وارد پر جمعیت‌ترین اردوگاه مهاجران در جهان شده است. احتمال مرگ صدها هزار نفر در بنگلادش به دلیل ابتلا به کرونا وجود دارد
شفاآنلاین>سلامت>مقام های بنگلادشی گفتند که در یکی از اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا در جنوب این کشور که پذیرای بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیا بوده، دو مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،گروه‌های حقوق بشر اخطار دادند که ویروس کرونا می‌تواند اردوگاه‌های روهینگیا را با وضعیت بسیار بحرانی روبه رو سازد. 

محبوب عالم مقام مسوول امور پناهجویان در بنگلادش گفت: دو پناهجوی روهینگیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آن‌ها به قرنطینه منتقل شده‌اند. 

در روزهای اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در بنگلادش افزایش یافته است. این کشور تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش داده است. همچنین ۲۸۳ نفر در بنگلادش به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

تراکم جمعیتی در اردوگاه‌های مسلمانان روهینگیا بسیار بیشتر از شهرهای شلوغ در جهان است. 

فعالان اجتماعی اخطار داده‌اند که تراکم جمعیت در اردوگاه‌های مهاجران در منطقه کاگس بازار بنگلادش زمینه بسیار مناسبی را برای شیوع ویروس کرونا مهیا می‌کند. 

شمیم جهان رییس مرکز "از سلامت کودکان محافظت کنید" اعلام کرده است که اکنون ویروس کرونا بر بنگلادش تاثیر گذاشته است. 

وی گفت: بنگلادش تنها دارای ۲ هزار دستگاه تنفسی است که باید جواب گوی نیاز ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت این کشور باشد. در اردوگاه‌های روهینگیا که بیش از یک میلیون نفر در آن‌ها زندگی می‌کنند،اکنون هیچ مرکز مراقبت‌های ویژه و همچنین تخت بیمارستانی وجود ندارد. 

شمیم جهان افزود: اکنون ویروس کرونا وارد پر جمعیت‌ترین اردوگاه مهاجران در جهان شده است. احتمال مرگ صدها هزار نفر در بنگلادش به دلیل ابتلا به کرونا وجود دارد. این بیماری همه گیر می‌تواند بنگلادش را چندین دهه به عقب بازگرداند. 

"سام برون باک" رییس سازمان آزادی مذهبی آمریکا گفت: اردوگاه‌های مهاجران روهینگیا بسیار شلوغ است و ویروس کرونا به سرعت می‌تواند در آن‌ها منتشر شود. آن‌ها باید به درمان کافی و مناسب دسترسی داشته باشند. 

مانیش اگروال رییس کمیته بین المللی امداد بنگلادش گفت: مراکز درمانی دارای کادر کافی و فضای مناسب نیستند. از سوی دیگر مردم در اردوگاه‌های مهاجران به صابون و آب تمیز و همچنین فضای کافی جهت محافظت از خود دسترسی ندارند. 

وی افزود: در اردوگاه‌های روهینگیا، ۴۰ تا ۷۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. این ۱.۶ مرتبه بیشتر از تراکم جمعیت در کشتی تفریحی "دایموند پرینس" است. در این کشتی سرعت انتشار کرونا چهار برابر بیشتر از شهر ووهان چین بود. 

 رییس کمیته بین المللی امداد بنگلادش تاکید کرد: بدون افزایش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، بهبود خدمات درمانی، جداسازی موارد مشکوک و کاهش تراکم جمعیت در این اردوگاهها که استاندارد زندگی بسیار پایینی دارند و ساکنین آن از پیش گرفتار بیماری‌های مختلف بودند، کرونا تعداد زیادی از پناهندگان روهینگیا را مبتلا خواهد ساخت. 

بیش از یک میلیون روهینگیایی با فرار از جنگ و قتل عام ارتش و بودائیان افراطی درایالت راخین در سال ۲۰۱۷ از میانمار به بنگلادش فرار کرده و اکنون در کمپ‌های مرزی این کشور ساکن هستند. 

سازمان ملل متحد در پی حملات نظامی ماه اوت ۲۰۱۷ علیه روهینگیا و اخراج گروهی آن‌ها به بنگلادش، نظامیان میانماری را عامل پاکسازی قومی و نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا معرفی کرد و ارتش این کشور را بدنام‌ترین ارتش جهان نامید. 

با توجه به گزارش دیده بان حقوق بشر، اردوگاه‌های شلوغ مسلمانان روهینگیا در بنگلادش و همچنین میانمار در واقع بمب‌های زمان دار کرونا هستند. اشین ایج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: