کد خبر: ۲۵۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
نویسنده: موري هيروشي
دولت نیوزیلند در حالی که هیچ کس در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده بود ،‌ از نیمه شب بیست و پنجم ماه مارس قرنطینه شهری را اعلام کرد
شفاآنلاین>سلامت>1- در حالی که مقابله با ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان ادامه دارد ،‌ دولت نیوزیلند مهار گسترش شیوع ویروس کرونا را موفقیت آمیز و اعلام پیروزی کرده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیوزیلند که حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد ، ‌کمتر از 1500 نفر است. 

در ارزیابی عملکرد دولت نیوزیلند تصریح کرد:« اقدامات دولت نیوزیلند در مهار ویروس کرونا مورد توجه مورخان نسل بعد قرار خواهد گرفت. »‌ به نظر می رسد عامل دستیابی به چنین موفقیت بزرگی ، اقدامات فوری دولت جاسیندا آردرن در مهار ویروس کرونا بوده است. 

2- جاسیندا آردرن در مصاحبه مطبوعاتی روز 27 آوریل با اشاره به مهار گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام کرد:« در نبرد با ویورس کرونا پیروز شدیم. » در کشور نیوزیلند تا روز یازدهم ماه مه حدود 1497 نفر که مشکوک به ابتلا و یا مبتلا به ویروس کرونا بودند ، شناسایی شدند و از این میان حدود 21 یک نفر جان خود را از دست دادند. 

اما با این حال حدود نود درصد از مبتلایان بهبود پیدا کردند و در حال حاضر هیچ بیماری کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری نیست. 

دولت نیوزیلند در صدد است که به شکل مرحله ای سطح هشدارها را کاهش دهد و از روز چهاردهم ماه مه از سرگیری فعالیت سینماها و مراکز خرید را اعلام خواهد کرد.  

3- دولت نیوزیلند در حالی که شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور کمتر از ده نفر بود ، اعلام کرد از نیمه شب پانزدهم مارس همه افرادی که وارد کشور می شوند باید به مدت 14 روز در قرنطینه بسر ببرند. همچنین دولت نیوزیلند در حالی که هیچ کس در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده بود ،‌ از نیمه شب بیست و پنجم ماه مارس قرنطینه شهری را اعلام کرد.

 مایکل بیکر ،‌ استاد دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه اوتاگو ضمن قدردانی از اقدامات فوری دولت در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت:« کشورهای دیگر اقدامات در برابر شیوع ویروس کرونا را به شکل مرحله ای افزایش دادند ، ولی ما درست برعکس عمل کردیم. » 

4- بر اساس نظرسنجی های محلی که اواخر ماه آوریل صورت گرفت ، هشتاد و هفت درصد از مردم نیوزیلند از واکنش دولت در برابر ویروس کرونا حمایت کردند.

بدین ترتیب دولت آردرن که به علت اتخاذ سیاست های سختگیرانه در ارائه مسکن ، حمایت مردم را از دست داده بود ،‌ بار دیگر اعتماد مردم را بدست آورده است. از سوی دیگر ،‌ با توجه به مسدود بودن مرزها ،‌ اقتصاد نیوزیلند به خصوص در صنعت گردشگری ضربه سنگینی را متحمل شده است. 

دولت آردرن از مردم ادامه روند مراقبت های بهداشتی در برابر ویروس کرونا را درخواست کرده است ، ولی به نظر می رسد برای باز کردن مرزهای کشور بسیار تحت فشار قرار دارد. سانکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: