کد خبر: ۲۵۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
آمريکا بالاترين رقم مبتلايان به کوويد-۱۹ را در جهان دارد و تنها کشوري است که تعداد مبتلايان هفت رقمي را به خود ديده است
شفاآنلاین>سلامت>مارگرت هريس سخنگوي سازمان جهاني بهداشت درباره آمار بالاي مبتلايان به کرونا در آمريکا و برزيل گفت اين دو کشور از ابتداي شيوع ويروس، هشدارهاي سازمان جهاني بهداشت را جدي نگرفتند.

به گزارش شفاآنلاین، هريس روز سه شنبه در يک کنفرانس خبري که به صورت مجازي برگزار شد، بار ديگر گفت که سازمان جهاني بهداشت به ويژه از سوي آمريکا به دليل کنترل اين همه گيري بشدت مورد انتقاد قرار گرفت اما اين سازمان به بازنگري و تحليل و تجزيه دوباره اتفاقاتي که رخ داد خواهد پرداخت که شامل بحث آزاد و شفاف درباره عملکرد اين سازمان است.

آمريکا بالاترين رقم مبتلايان به کوويد-۱۹ را در جهان دارد و تنها کشوري است که تعداد مبتلايان هفت رقمي را به خود ديده است.

ترامپ بارها تهديد ويروس را کم اهميت نشان داده است؛ رويکردي که به گفته منتقدان باعث شد فرصت ها براي بکار بستن اقدامات سختگيرانه تر براي متوقف کردن شيوع اين ويروس در مراحل اوليه از دست برود.

در آمريکا تاکنون ۱,۴۰۸,۶۳۶ به ويروس کرونا مبتلا شده اند که از اين تعداد ۲۹۶,۷۴۶ بهبود يافته و ۸۳,۴۲۵ فوت کرده اند.

برزيل نيز يکي از ۱۰ آلوده ترين کشورها براساس آمار سازمان جهاني بهداشت است. ژائير بولسونارو رئيس جمهوري برزيل بارها خطر ويروس را ناديده گرفته و آن را صرفا آنفولانزا مي داند.

«ترامپ برزيل» بعد از سفر به آمريکا در ماه مارس (اسفند) که باعث آلوده شدن ۲۰ نفر از اعضاي هيات همراهش شد بارها در بين مردم بدون رعايت تدابير بهداشتي حاضر شده است.

شمار جان باختگان کرونا در برزيل ۱۲,۴۶۱ نفر است. در اين کشور طبق تازه ترين آمار ۱۷۸,۲۱۴ مبتلا شده اند و از اين تعداد ۷۲,۵۹۷ بهبود يافته اند.

هريس در اين کنفرانس خبري گفته بود برخي روش‌هاي درماني، شدت يا طول بيماري کوويد– ۱۹ را کاهش مي‌دهد اما هنوز روشي براي از بين بردن اين ويروس حاصل نشده است. اما اشاره اي به اين روش هاي درماني نکرد.

وي با اشاره به لزوم انجام تحقيقات بيشتر، افزود: ما اطلاعات بالقوه مثبتي داريم اما به اطلاعات بيشتري نياز داريم تا از کارآمدي اين درمان ها ۱۰۰ درصد اطمينان يابيم.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: