کد خبر: ۲۵۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
اگر ترامپ سياست‌هاي بهداشتي و محدوديت‌هاي کرونايي مانند رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، بستن مدارس و ... را به جاي ۱۶ مارس(26 اسفند) يک هفته زودتر اعمال مي‌کرد، حدود ۶۰ درصد از ميزان مرگ‌وميرها کاسته مي‌شد
شفاآنلاین>سلامت>واکنش ديرهنگام ترامپ براي مقابله با شيوع کرونا، انتقادهاي گسترده‌اي را عليه او برانگيخته و سبب شده از تابلوي ساعت مرگ که در آن آمار مرگ‌ومير آمريکايي‌ها در اثر ويروس کرونا بروز رساني مي‌شود، به عنوان مظهر بي‌کفايتي دولت او ياد شود. «يوجين جارکي» مستندساز آمريکايي، اين نام را به تابلويي در ميدان تايمز نيوريورک داده است.

به گزارش شفاآنلاین،اگر ترامپ در مقابله با بحران شيوع کرونا زودتر وارد ميدان عمل مي‌شد، مي‌توانست از بالارفتن آمار مرگ‌وميرها جلوگيري کند.

محاسبه‌گر اين ساعت که بر بام يکي از ساختمان‌هاي ميدان تايمز(ساعت) نصب شده ديروز(دوشنبه) ۴۸ هزار فوتي از مجموع ۸۰ هزار فوتي در آمريکا را نشان مي‌داد؛ کشوري که بالاترين ميزان مبتلايان به کرونا را در جهان دارد.

اين کارگردان آمريکايي و برنده دو جايزه جشنواره فيلم ساندنس، با يادآوري اظهارات «آنتوني فوسي» مشاور ترامپ و متخصص بيماري‌هاي عفوني، درمورد امکان کاهش مرگ‌وميرها در صورت واکنش زودهنگام ترامپ به بحران شيوع کرونا، گفت:‌ اگر ترامپ سياست‌هاي بهداشتي و محدوديت‌هاي کرونايي مانند رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، بستن مدارس و ... را به جاي ۱۶ مارس(26 اسفند) يک هفته زودتر اعمال مي‌کرد، حدود ۶۰ درصد از ميزان مرگ‌وميرها کاسته مي‌شد.

لوفيگارو به نقل از يوجين جارکي نوشت: همانطور که ما نام سربازاني که در جنگ کشته مي‌شوند را روي بناهاي تاريخي حک مي‌کنيم تا همواره به ياد هزينه‌هاي سنگين جنگ باشيم، مرگ بيهوده بسياري از مردم آمريکا در اثر واکنش ديرهنگام ترامپ به شيوع گسترده کرونا، موضوعي بسيار اساسي است که مستلزم مسئوليت‌پذيري بيشتر دولت در مواجهه با بحران کروناست.

واشنگتن پست نيز ديروز(دوشنبه) نوشت: برني سندرز سناتور دموکرات و نامزد پيشين انتخابات رياست جمهوري آمريکا، شيوه پاسخ و برخورد ترامپ با کرونا را ظالمانه خواند و گفت که عملکردش، گرفتن جان هزاران نفر بوده است.  

سندرز با انتقاد از عملکرد رئيس جمهوري آمريکا، افزود: ترامپ از روز اول، خطر شيوع ويروس کرونا را دستکم گرفت و در روزهاي اوليه از قانون توليد دفاع استفاده نکرد تا مطمئن شود پزشکان و پرستاران ما تجهيزات محافظ شخصي مورد نياز خود را دارند.

سندرز در ادامه تاکيد کرد: ترامپ در همه زمان دروغ مي‌گويد

در پي شيوع ويروس کرونا و تاثير آن بر اقتصاد آمريکا، در ماه گذشته ميلادي نزديک به ۲۰.۵ ميليون شغل در اين کشور از بين رفت و نرخ بيکاري در ايالات متحده به ۱۴.۷ درصد افزايش يافت.

در ماه فوريه (بهمن-اسفند ۹۸) نرخ بيکاري در آمريکا به ميزان ۳.۵ درصد بود.

صنعت گردشگري و مسافرتي آمريکا شاهد بيشترين آمار از دست دادن شغل با ميانگين ۷.۷ ميليون شغل در پي شيوع بيماري کوويد-۱۹ بوده است.

در حال حاضر، بيش از يک ميليون و ۳۸۵ هزار نفر در آمريکا به کوويد-۱۹ مبتلا شده‌اند که از اين تعداد نزديک به 82 هزار نفر فوت کرده‌اند.لوفيگارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: