کد خبر: ۲۵۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
نتايج نشان مي‌دهد بيماران کوويد-۱۹ که به دليل خفيف بودن علائم در بيمارستان بستري نشدند، بدون ترس از انتقال بيماري و حتي عفونت دوباره مي‌توانند در محل کار خود حاضر شوند؛ اگرچه هنوز دوره زماني دقيق اين مصونيت و ايمني مشخص نيست
شفاآنلای>سلامت>مطالعات جديد محققان دانشکده پزشکي مونت سيناي نيويورک بر گروهي از بيماران مبتلا به کوويد-۱۹ با علائم خفيف بيماري نشان مي‌دهد، توليد آنتي‌بادي‌ها در بدن ۹۸.۷ درصد اين بيماران تا ماه‌ها بعد موجب مصونيت و ايمني اين افراد در برابر ويروس کرونا مي‌شود.

 به گزارش شفاآنلاین، کارلوس کوردون کاردو رئيس بيمارستان‌ مونت سيناي که رياست اين مطالعه را  برعهده دارد، اعلام کرد: نتايج نشان مي‌دهد بيماران کوويد-۱۹ که به دليل خفيف بودن علائم در بيمارستان بستري نشدند، بدون ترس از انتقال بيماري و حتي عفونت دوباره مي‌توانند در محل کار خود حاضر شوند؛ اگرچه هنوز دوره زماني دقيق اين مصونيت و ايمني مشخص نيست.

موفقيت در انجام آزمايش‌هاي تشخيص آنتي‌بادي‌هاي عليه ويروس کرونا، حاصل تلاش محققان دانشکده پزشکي مونت سيناي نيويورک است که توسط آژانس غذا و داروي آمريکا نيز تائيد شده؛ اين روش شناسايي آنتي بادي که با فناوري اليزا انجام مي‌شود در مقايسه با آزمايش‌هاي تشخيصي که تاکنون انجام شده، از قابليت اطمينان بالاتري برخوردار بوده به طوري که علاوه بر شناسايي نمونه‌هاي حاوي آنتي بادي، مقدار موجود را نيز نشان مي‌دهد.  

نتايج به دست آمده بر پايه بررسي نمونه‌هاي پلاسماي خون و آزمايش آنتي‌بادي‌هاي بيماران پس از برطرف شدن عفونت بود؛ اين مطالعات بر يک هزار و ۳۴۳ داوطلبي صورت گرفت که از ابتداي ماه فوريه (بهمن-اسفند) يا به عنوان مبتلاي قطعي به ويروس کرونا شناسايي شدند و يا جزو افراد مشکوک جدي اين بيماري به شمار مي‌آمدند که هر دو گروه با علائم خفيف يا متوسط، بيماري را پشت سر گذاشته و در دوران نقاهت به سر مي‌بردند.  

در مرحله نخست آزمايش‌ها که  اواخر ماه مارس (فروردين) صورت گرفت، ميزان بالايي از آنتي بادي‌ها در برابر ويروس کرونا در ۸۲ درصد بيماران شناسايي شد؛ از بيماراني که سطح بسيار پايين يا حتي صفر آنتي بادي در خون داشتند، دعوت شد تا دو هفته بعد آزمايش جديدي انجام دهند که نتايج نشان‌دهنده افزايش ۸۹ درصدي آنتي‌بادي‌ها در بدن اين گروه از مبتلايان بود؛ بر اين اساس بهترين زمان براي انجام آزمايش آنتي‌بادي، سه يا چهار هفته بعد از شروع علائم است.    

کارلوس کوردون با يادآوري اينکه خودش نمونه‌اي از افراد مبتلاي بدون علائم بيماري کوويد-۱۹ است، گفت: من چون کارمند بيمارستانم در ابتدا آزمايش دادم؛ در هيچ لحظه‌اي احساس بيماري نداشته و به طور مستقيم با فرد بيماري ارتباط نداشتم،  اما جواب آزمايشم مثبت بود. پس از انجام آزمايش آنتي‌بادي، سطح پاييني از آن در من تشخيص داده شد، دو هفته بعد وقتي آزمايش را تکرار کردم، آنتي‌بادي‌ها چند برابر شده بود.

ويروس کرونا در حالي گريبان‌گير کشورهاي جهان است که ناشناخته‌هاي اين ويروس عجيب که فقط چهار ماه از عمر آن مي‌گذرد، براي ما بسيار است؛ اينکه چرا تاثير آن بر مردان بيشتر است؛ چرا علائم بيماري در کودکان خفيف‌تر است؛ آيا آنتي‌بادي‌هاي افراد مبتلا پس از بهبودي موجب ايمني آن‌ها مي‌شود يا خير؛ آيا ايده مصونيت گروهي در مقابل اين بيماري همه‌گير عملي است يا خير و صدها پرسش ديگر که ذهن پرسشگر محققان در جهان به دنبال يافتن پاسخ‌هاست.

براس آخرين آمار منتشر شده تا به امروز بيش از ۴ ميليون و ۲۶۸ هزار نفر در جهان به ويروس کرونا مبتلا شده که از اين ميان بيش از ۲۸۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.لا وانگوارديا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: