کد خبر: ۲۵۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
رئيس جمهور اندونزي:
محدوديت‌هاي تردد در اندونزي حدود ۱۰۰ ميليون نفر را در مناطق و شهرهاي مختلف اين کشور در بر مي‌گيرد و اين درحالي است که شمار تلفات کرونا در اين کشور بر يک هزار نفر بالغ شده است
شفاآنلاین>سلامت>جوکو ويدودو رئيس جمهوري اندونزي در واکنش به فشارها براي بازگشايي کسب‌وکارهاي اقتصادي،بر اتخاذ يک رويکرد محتاطانه براي رفع محدوديت‌ها به منظور افزايش کارايي برنامه‌هاي مقابله با کرونا تاکيد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، جوکو ويدودو روز سه‌شنبه گفت: کاهش محدوديت‌ها بايد با دقت و نه با عجله صورت گيرد. اين کار بايد بر اساس داده‌ها و اطلاعات دقيق انجام شود تا تصميم درست اتخاذ شود.  محدوديت‌هاي تردد در اندونزي حدود ۱۰۰ ميليون نفر را در مناطق و شهرهاي مختلف اين کشور در بر مي‌گيرد و اين درحالي است که شمار تلفات کرونا در اين کشور بر يک هزار نفر بالغ شده است. 

اندونزي با بيش از ۲۶۰ ميليون نفر به عنوان بزرگترين اقتصاد جنوب شرقي آسيا در حالي همچنان با توقف فعاليت‌هاي اقتصادي رو به رو است که اين اقدام موجب افزايش شمار بيکاران دراين کشور شده است. 

طبق اين گزارش، مقام‌هاي چهارمين کشور پرجمعيت دنيا، شروع به بحث درباره راهبرد خروج از وضعيت مقررات گسترده فاصله‌گذاري اجتماعي کرده‌اند. از سوي ديگر با وجود فشارهاي شديد بر نظام درماني زير بار شيوعي که نشاني از کاهش در آن ديده نمي‌شود، کارشناسان بهداشتي و پزشکي درباره کاهش محدوديت‌ها هشدار داده‌اند. 

شمار تلفات کرونا در اندونزي روز سه‌شنبه به يک هزار و ۷ نفر و شمار کل مبتلايان به ۱۴ هزار ۷۴۹  نفر رسيد. تعداد کساني که با مبتلايان در تماس بوده و نشانه‌هايي از بيماري بروز داده‌اند اما همچنان منتظر تاييد کلينيکي هستند به حدود ۳۲ هزار نفر رسيده و نزديک به ۲۵۰ هزار نفر در سراسر اين کشور تحت نظر قرار دارند. 

بيش از ۲۰ استان و شهر در اندونزي محدوديت‌هاي اجتماعي گسترده‌ را به موقع اجرا گذاشته‌اند که درجات مختلفي از موفقيت  را به همراه داشته است. اين محدوديت‌ها موجب رکود اقتصادي شده و مقامات اندونزيايي درباره خروج گسترده سرمايه از اين کشور تا حد بيشتر از زمان بحران مالي جهاني نيز هشدار داده‌اند. 

"مولياني ايندراواتي" وزير بازرگاني اندونزي روز دوشنبه تاکيد کرد که نرخ پيش بيني شده رشد اقتصادي ۳.۵ درصدي براي سال جاري تا حد ۲. ۳ درصد کاهش مي‌يابد و حتي ممکن است در بدترين حالت اقتصاد اين کشور ۰.۴ درصد کوچک شود.بلومبرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: